خبر اولسرخط خبرها

اعلام آتش‌بس میان قسد و یگان‌های دفاع ملی سوریه در قامشلی با وساطت روسیه

منابع آگاه از دستیابی گروه‌های درگیر در قامشلی سوریه به آتش‌بس با میانجیگری پلیس نظامی روسیه و رهبران قسد خبر دادند.

میدل ایست نیوز: منابع آگاه از دستیابی گروه‌های درگیر در شهر قامشلی سوریه به آتش‌بس با میانجیگری پلیس نظامی روسیه و رهبران قسد تا صبح فردا شنبه خبر دادند.

منابع مذکور تصریح کردند: در نتیجه وساطت پلیس نظامی روسیه و رهبران نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) برای پایان دادن به درگیری‌های 4 روز اخیر در شهر قامشلی، طرفین به آتش بس دست یافتند.

این منابع اظهار داشتند: این توافق آتش بس از سوی نیروهای امنیتی کُرد (آسایش) و یگان‌های دفاع ملی وابسته به دولت سوریه امضا شد و از 6 عصر امروز تا 10 صبح فردا شنبه ادامه خواهد یافت.

منابع یاد شده گفتند: فرماندهان نیروهای امنیت داخلی کُرد به همه عناصر خود در خطوط مقدم دستور داده اند تا به آتش بس پایبند باشند.

خبرگزاری اسپوتنیک روزگذشته خبر داده بود چند محله شهر قامشلی در استان حسکه در شرق سوریه، شاهد درگیری میان نیروهای عشایر عربی و نیروهای دفاع ملی سوریه با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بوده و نیروهای عشایر توانسته‌اند دو مقر نیروهای دموکراتیک را به دست بگیرند.

براساس این گزارش، نیروهای قسد عصر دیروز از دو مقر خود که دو مدرسه در شهر هستند عقب‌نشینی کرده‌اند.

این گزارش افزوده که این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که نیروهای دموکراتیک سوریه ظهر دیروز به صورت غیر منتظره تجهیزات نظامی به منطقه گسیل داشته و به مناطق تحت کنترل نیروهای عشایر حمله کردند که طی آن یک کودک کشته و دو غیر نظامی زخمی شدند.

براساس این گزارش نیروهای دموکراتیک سوریه به سمت مناطق مسکونی قامشلی خمپاره شلیک کرده‌اند.

از طريق
روسا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا