اقتصادیسرخط خبرهاسیاسی

تظاهرات شبانه در بغداد در اعتراض به قطعی برق+تصاویر و فیلم

ده ها تن از معترضان به قطعی مکرر برق در محله ای در جنوب شرق بغداد، اقدام به تظاهرات در اعتراض به ساعات طولانی عدم دسترسی به برق کردند.

میدل ایست نیوز: ده ها تن از اهالی محله الوحدة در جنوب شرق بغداد شب گذشته در تظاهراتی خواستار بهبود وضعیت خدمات و تامین برق شدند که این تظاهرات به سرعت با ورود نیروهای امنیتی و درگیری بین آنها و تظاهرات کنندگان به خشونت کشیده شد.

خبرنگار «شفق نیوز» گفت تظاهرات کنندگان خشمگین در محله الوحدة به نشانه اعتراض لاستیک به آتش کشیده و راه ها را بستند تا خشم خود از کمبود و قطعی برق را نشان دهند.

برخی از معترضان به خبرنگار شفق نیوز گفتند قطعی برق ساعت های زیادی با توجه به افزایش دما طول می کشد و تاکید کردند برق تقریبا در محله الوحدة وجود ندارد.

به گفته یک منبع از پلیس عراق در این تظاهرات 3 تن از معترضان در پی درگیری با نیروهای امنیتی و پرتاب سنگ مجروح شدند.

عراق در پی سال ها محاصره و جنگ های پی در پی با بحران برق دست و پنجه نرم می کند. مردم عراق هرساله و با افزایش دما و قطعی مکرر برق به خصوص در فصل تابستان دست به اعتراض می زنند.

عراق در حال مذاکره با کشورهای عضو شورای همکاری و در رأس آن عربستان برای واردات برق و اتصال سیستم برق عراق به کشورهای عضو شورای همکاری است.

عراق همچنین سعی دارد از اردن و ترکیه برای تامین نیاز خود، برق وارد کند.

پیش از این «عبدالفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر گفت کشورش آماده صادرات برق به عراق، اردن، لیبی و سودان است.

وی در حین سخنرانی در جمعی از فرماندهان عالی رتبه نظامی مصر گفت: ما برق مازاد داریم که می توانیم به هراندازه که عراق، اردن، لیبی یا سودان بخواهند به آنها بدهیم، اگر هزار یا 2 هزار مگاوات بخواهند می توانیم در اختیارشان بگذاریم.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا