خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

تلاش داعش برای نفوذ و تعرض به پاسگاه‌های مرزی ایران ناکام ماند

داعش در حمله به یک مرکز امنیتی در دیالی دو نفر را شهید و مجروح کرد اما در حمله به پاسگاه های مرزی ایران ناکام ماند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی در دیالی از شهادت و مجروح شدن دو نفر در حمله روز گذشته داعش به یک مرکز امنیتی در شمال غرب بعقوبه (مرکز استان دیالی) خبر داد.

وی در گفت وگویی با «شفق نیوز» گفت: عناصر مسلح داعش به یک مرکز امنیتی پلیس در اطراف روستای الهاشمیات در شرق ناحیه هبهب حمله کردند.

این منبع با بیان اینکه در این حمله یک شهروند غیرنظامی شهید و یک پلیس مجروح شد، اشاره کرد که نیروهای امنیتی پس از این حمله، جست وجوی عاملان این حمله را آغاز کردند.

از طرفی دیگر فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه ایران هم مرز با دیالی از تلاش داعش برای نفوذ و تعرض به پاسگاه‌های مرزی ایران خبر داد و گفت: ‌این توطئه با ‌اشراف اطلاعاتی مرزبانان ‌‌خنثی شد‌.

وی افزود: در سومار گروهک‌های پراکنده داعش قصد نفوذ و تعرض به پاسگاه‌های مرزی را داشتند که با حضور مرزبانان و اشراف اطلاعاتی و امنیتی که از قبل وجود داشت آنچه در سر داشتن خنثی شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت مرزهای استان کرمانشاه که در دو حوزه اقلیمی کردی و دولت مرکزی با کشور عراق مناسبت‌هایی داریم، حوادث بسیاری در مرزها رخ می‌دهد، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که وضعیت امنیتی کشور عراق باعث شده گروه‌های تروریستی پراکنده داعش هنوز در آن سوی مرزها حضور داشته باشند.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا