خبر اولسیاسی

ده ها زخمی در حمله شهرک نشینیان به فلسطینیان بیت المقدس/ بمباران مواضعی در غزه

همزمان با تعرض شهرک نشینان اسرائیلی به شهروندان فلسطینی ساکن بیت المقدس، ارتش اسرائیل بامداد امروز مواضعی در نوار غزه را بمباران کرد.

میدل ایست نیوز: همزمان با تعرض شهرک نشینان اسرائیلی به شهروندان فلسطینی ساکن بیت المقدس، ارتش اسرائیل بامداد امروز مواضعی در نوار غزه را بمباران کرد.

منابع خبری از پرواز جنگنده‌های اسرائیلی بر فراز نوار غزه و شنیده شدن هم‌زمان صدای انفجار خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز خبر داد که توپخانه‌های اسرائیل که در مرز نوار غزه مستقر هستند مواضع نظامی وابسته حماس را بمباران کردند. جنگنده‌های اسرائیلی نیز دست‌کم چهار نقطه در غزه را هدف بمباران خود قرار دادند.

جمعه شب، ارتش اسرائیل از شلیک 3 راکت ازسمت نوار غزه خبر داد و تأکید کرد که سامانه ضد موشکی اسرائیل یکی از راکت‌ها را منهدم کرده و دو راکت در نقطه حائل میان نوار غزه و اسرائیل سقوط کرده است.

در بامداد شنبه نیز در حمله‌ای جداگانه 7 راکت به سمت اسرائیل شلیک شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد دست‌کم 3 تای آنها را منهدم کرده است.

شاخه مسلحانه جبهه آزادی‌بخش فلسطین مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

همزمان با این تنش‌ها، در پی حمله شهرک‌نشینان اسرائیلی در به خانه‌های فلسطینیان در چندین نقطه بیت‌المقدس میان آنها درگیری‌هایی انجام شد که طی آن ده‌ها فلسطینی زخمی شدند.

همچنین نیروهای اسرائیلی با بمب‌های صوتی و استفاده از باتوم به سمت فلسطینان که خواستار برگزاری نماز در مسجد الاقصی بودند حمله کردند.

هلال احمر فلسطین از زخمی شدن ده‌ها تن در این حملات خبر داد.

«اتاق مشترک گروه‌های مقاومت»، شامل بازوهای نظامی گردان‌های فلسطینی در بیانیه‌ای به اسرائیل هشدار داد که مراقب خطای محاسباتی باشد و بداند که پایتخت و ملت و مقدسات فلسطین خط قرمز است و هرگونه تعرض به آن پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

همزمان وزیر امور خارجه اردن نسبت به حملات نژادپرستانه به بخش قدیمی بیت‌المقدس هشدار داد و خواستار تحرک بین‌المللی برای حمایت از جان و مال شهروندان فلسطینی بیت‌المقدس شد.

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه امریکا، نیز در بیانیه‌ای نسبت به تحولات در بیت‌المقدس ابراز نگرانی عمیق کرد و تأکید کرد که شعارهای تظاهرات‌کنندگان تندرو بیانگر نفرت و خشونت است و هرگز پذیرفته نیست.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا