خبر اولسرخط خبرها

شش شهید و مجروح در انفجار بمبی در دیالی

شش نفر از نیروهای واکنش سریع عراق بر اثر انفجار بمبی در دیالی، شهید و مجروح شدند.

میدل ایست نیوز: یک منبع امنیتی امروز دوشنبه خبر داد در پی انفجار یک بمب در دیالی، چندین نفر از نیروهای واکنش سریع شهید و مجروح شدند.

این منبع در گفت وگویی با «شفق نیوز» گفت: یک بمب در منطقه شریط الوقف در حومه روستای جیزانی منفجر شد که در این انفجار چندین تن از نیروهای واکنش سریع که در حال عملیات پاکسازی در باغ ها و زمین های زراعی اطراف بودند، شهید و مجروح شدند.

وی اشاره کرد که یک نفر از نیروهای واکنش سریع در این انفجار شهید و ۵ نفر دیگر مجروح شدند.

در همین راستا یک مسئول دولتی در دیالی گفت نیروهای واکنش سریع عراق برای مقابله با تعرضات و حملات خونینی که در منطقه رخ داده، از بغداد آمده اند.

وی گفت که حضور نیروهای واکنش سریع برای جلوگیری از حملات داعش و نزاع های عشائری انجام شده است.

از طرفی دیگر «شاکر مازن الملا جواد»، مدیر منطقه العبارة در دیالی به شفق نیوز گفت: وزارت کشور تیپ دوم لشکر واکنش سریع را برای اعمال امنیت و ثبات در منطقه، به روستای الجیزانی در ناحیه العبارة اعزام کرد.

وی اشاره کرد که حضور نیروهای واکنش سریع پس از مسائل امنیتی اخیر و به دستور وزارت کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق انجام شد.

مدیر ناحیه العبارة تاکید کرد هدف از حضور نیروهای واکنش سریع، تعقیب و ریشه کن کردن هسته های تروریستی و انجام عملیات ویژه و اطلاعاتی سازمان یافته برای خشکاندن ریشه های تروریسم و حفاظت از روستاها در برابر تهدیدهای داعش و حملات است.

روستای الجیزانی از توابع ناحیه العبارة پیشتر هدف دو حمله با بمب و حمله با تک تیرانداز قرار گرفت که 11 شهید و مجروح برجای گذاشت.

ناحیه العبارة در 15 کیلومتری شمال شرق بعقوبه (مرکز دیالی) از مناطق پر تنشی است که به علت طبیعت جغرافیایی سخت و مساحت گسترده اش، شاهد حملات و حوادث امنیتی پی در پی طی سال های گذشته بوده است.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا