اجتماعیسرخط خبرها

بصره میزبان بیست و پنجمین دور جام ملت های عرب منطقه

کمیته اجرایی این جام پس از بازدید از امکانات و تدارکات شهر بصره در جلسه روز دوشنبه خود میزبانی عراق برای بیست و پنجمین دور این بازی ها را تصویب کرد.

میدل ایست نیوز: بعد از بیش از 4 دهه، عراق آماده میزبانی جام ملت‌های عرب خلیجی را بر عهده گرفت.

کمیته اجرایی این جام که 8 کشور در آن حضور دارند، پس از بازدید از امکانات و تدارکات شهر بصره در جلسه روز دوشنبه خود میزبانی عراق برای بیست و پنجمین دور این بازی ها را تصویب کرد.

این کمیته اواخر سال جاری یا اوایل سال 2022 را به‌عنوان موعد برگزاری این جام اعلام کرده و «عدنان درجال»، وزیر ورزش عراق، تأکید کرده که عراق برای تعیین زمانی مناسب که با برنامه‌های تیم‌های دیگر تداخل پیدا نکند با کشورهای عضو هماهنگی خواهد کرد.

درجال گفت که همه کشورهای عضو اهتمام جدی به انتخاب بصره برای میزبانی این بازی‌ها داشتند.

عراق 8 سال است که درخواست میزبانی این بازی‌ها را داده اما مسائل امنیتی و نبود امکانات و زیرساخت‌های لازم برای میزبانی مانع از تحقق این خواست عراق شده بود. برای همین این موفقیت اهمیت بسیاری برای عراق داشت و موجب شادی فراوان مردم عراق به خصوص بصره شد.

برای میزبانی این دوره از بازی‌ها قطر و عراق رقابت می‌کردند اما قطر اعلام کرد که به نفع عراق از درخواست میزبانی انصراف می‌دهد.

آخرین بار در سال 1979 بغداد میزبانی این بازی‌ها بود.

پس از اعلام رسمی موفقیت عراق در میزبانی این بازی‌ها، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، با انتشار توئیتی نوشت که دیروز از فاجعه دردناک شهدای بیمارستان ابن الخطیب عزادار شدیم و پیش از آن نیز فداکاری‌های بزرگ دربرابر تروریسم و خشونت را شاهد و امروز مردم عراق به‌شایستگی به میزبانی این بازی‌ها برگزیده شده‌اند.

«مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق نیز تأکید کرد که برگزاری این جام در بصره یکی از نشانه‌های بازیابی وضعیت عادی در عراق و بازیابی نقش طبیعی خود در میان برادران و همسایگانش است.

او افزود که عراق با قدم‌های استوار به سمت ثبات و همکاری با همگان می‌رود و تأکید کرد که عراق منبع محبت و تسامح است.

نخست‌وزیر عراق تأکید کرد که دولت همه حمایت‌های لازم برای موفقیت در اجرای این برنامه‌ را ارائه خواهد کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا