خبر اولسرخط خبرها

مسعود بارزانی در دیدار با ظریف: اجازه نمی‌دهیم کردستان محلی برای ناامنی مرزی ایران باشد

وزیر امور خارجه ایران پس از پایان سفر خود به بغداد و در ابتدای سفر خود به اربیل، با رهبر حزب دموکرات کردستان دیدار و گفت وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران امروز و پس از پایان دیدارهایش با مقامات عراق راهی اقلیم کردستان شد.

وی در ابتدای سفر خود به اقلیم کردستان در اربیل با «مسعود بارزانی»، رهبر حزب دموکرات کردستات دیدار و گفت وگو کرد.

ظریف به محض ورود به فرودگاه بین المللی اربیل مورد استقبال «قباد طالبانی»، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان، «فوزی الحریری»، رئیس دیوان نخست وزیری اقلیم، «سفین دزیی»، مسئول اداره روابط خارجی اقلیم، «ریبر احمد»، وزیر داخله کردستان علاوه بر شماری از مسئولان دولتی دیگر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه امنیت عراق و اقلیم کردستان و مخالفت با هرگونه خدشه در آن را مورد تاکید قرار داد.

مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق نیز در این دیدار با ابراز امیدواری برای به نتایج مثبت رسیدن گفتگوهای وین، از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص امنیت عراق و اقلیم کردستان قدردانی کرد.

وی افزود اجازه نمی‌دهیم کردستان محلی برای تهدید و ناامنی مرزی برای ایران باشد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان و «مسرور بارزانی»، نخست وزیری اقلیم کردستان دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا