اجتماعیخبر اولسرخط خبرها

پروژه‌های بازسازی سامرا به عنوان پایتخت تمدن اسلامی به زودی کلید می‌خورد

رئیس کمیسیون فرهنگ و گردشگری پارلمان عراق از آغاز پروژه‌های مرمت و بازسازی شهر سامراء به عنوان پایتخت تمدن اسلامی طی روزهای آتی خبر داد.

میدل ایست نیوز: «سمیعه الغلاب»، رئیس کمیسیون فرهنگ و گردشگری پارلمان عراق از آغاز پروژه‌های مرمت و بازسازی شهر سامراء به عنوان پایتخت تمدن اسلامی طی روزهای آتی خبر داد.

الغلاب در بازدید از شهر سامرا گفت: کمیسیون فرهنگ و گردشگری به عنوان عضو کمیته اجرای قانون سامرا پایتخت تمدن اسلامی از شهر تاریخی و مقدس سامرا بازدید کرد.

وی تاکید کرد: پروژه‌های مرمت و بازسازی شامل همه زیرساخت‌ها، محلات، مراکز گردشگری و فراهم‌سازی همه خدمات برای گردشگران سامرا به زودی طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

امرا شهری در استان صلاح‌الدین عراق است که ۱۲۵ کیلومتری شمال بغداد واقع شده است.

در سوابق تاریخی ذکر شده است که سامراء پس از بغداد، پایتخت دولت عباسیان بوده است و در قدیم به نام «سُرَّ مَن رأی» نامیده می‌شده است. «معتصم» خلیفه عباسی در سال ۲۲۱ هجری قمری (۸۳۵ میلادی) این شهر را به عنوان پایتخت دولت خود انتخاب کرد.

بسیاری از ساختمان‌ها و آثار باستانی این شهر به دنبال حمله مغول تخریب شده و مانند شهر بغداد، دیوارهای اطراف شهر و ساختمان‌های بلند آن ویران شده است.

سامراء بین شیعیان از اهمیت مذهبی ویژه‌ای برخوردار است. این شهر یکی از شهرهای مذهبی عراق به‌شمار می‌رود که آرامگاه دو تن از امامان شیعه یعنی امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در این شهر قرار دارد.

مسجد جامع سامرا هم یکی از بناهای مهم این شهر است که مناره آن شهرت ویژه‌ای دارد.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا