خبر اولسرخط خبرها

عراق: با حفر خندقی به عمق و عرض 3 متر همه روزنه های امنیتی در مرز عراق و سوریه بسته می شود

ستاد عملیات مشترک عراق ابراز امیدواری کرد که بتواند همه رخنه‌های امنیتی در مرزهای عراق و سوریه را ظرف دو ماه آینده متوقف کند.

میدل ایست نیوز: ستاد عملیات مشترک عراق ابراز امیدواری کرد که بتواند همه رخنه‌های امنیتی در مرزهای عراق و سوریه را ظرف دو ماه آینده متوقف کند.

سرتیپ «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق، به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که تلاش‌ها برای تأمین امنیت مرزهای عراق با سوریه ادامه دارد و ائتلاف بین‌المللی نیز دکل‌های امنیتی و سیم‌های خاردار در اختیار عراق گذشته و تلاشی جدی ازجانب نیروهای الحشد الشعبی برای اجرای پروژه امن سازی مرز ادامه دارد.

او گفت که نیروهای حشد با همکاری وزارت منابع آبی برای حفر خندقی به عرض و عمق 3 متر تلاش می‌کنند و این خندق را تاکنون به طول 140 کیلومتر ساخته‌اند و باید کلا به 220 کیلومتر برسد.

الخفاجی تأکید کرد که این خندق تا 2 ماه دیگر تکمیل می‌شود و این‌گونه همه نقاطی که تروریست‌ها می‌توانند از آن به خاک عراق رخنه کنند بسته می‌شود.

او افزود که عراق و سوریه با راه‌اندازی مرکزی هماهنگی مشترک که ایران و روسیه هم در آن هستند با یکدیگر در این باره هماهنگی و همکاری و مبادله اطلاعات دارند.

الخفاجی تأکید کرد که این مرکز نقش مهمی در مبارزه با تروریسم و هماهنگی تلاش‌های این چهار کشور در این عرصه دارد و به فعالیت خود ادامه می دهد.

او درباره حملات راکتی به تأسیسات عراقی و فرودگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی گفت که کارهای مهم و بزرگی در این عرصه شده و تحقیقات زیر نظر دستگاه‌های مشخصی ادامه دارد و نیروهای امنیتی عراق متعهد به تأمین امنیت همه نقاط و تأسیسات کشور هستند و حمله به فرودگاه‌ها و هیئت‌های دیپلماتیک مطلقا پذیرفتنی نیست.

منبع
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا