اقتصادیسرخط خبرها

عراق در پی افزایش 3/5 برابری واردات گاز از ایران در فصل تابستان

وزارت برق عراق با اعلام خبر سفر وزیر برق این کشور به تهران در هفته آینده تأکید کرد که عراق درپی افزایش واردات گاز از ایران در فصل تابستان است.

میدل ایست نیوز: وزارت برق عراق با اعلام خبر سفر وزیر برق این کشور به تهران در هفته آینده تأکید کرد که عراق در پی افزایش واردات گاز از ایران در فصل تابستان است.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که «ماجد حنتوش»، وزیر برق عراق، در هفته آینده در رأس هیئتی از وزرا برای انجام توافقات و هماهنگی در عرصه برق به ایران سفر می‌کند.

او گفت این هیئت در تهران موضوع افزایش صادرات گاز و برق به عراق و موضوع اموال ایران که در عراق است و سازوکار پرداخت این اموال را بررسی خواهد کرد.

وی تأکید کرد که ایران در حال حاضر روزانه 20 میلیون فوت مکعب گاز به عراق صادر می‌کند در حالی که عراق برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خود در فصل تابستان به 70 میلیون فوت مکعب گاز نیاز دارد.

او گفت که وزیر برق همچون موضوع پرداخت 4 میلیارد دلار اموال ایران بابت خرید گاز و برق و سازوکار پرداخت آنها را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که با گرم شدن هوا بار دیگر مسئله قطعی برق در عراق به مسئله اصلی تبدیل شده و برخی نقاط عراق در روزهای گذشته شاهد تظاهرات اعتراضی بوده است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا