سرخط خبرها

نماینده سازمان ملل در امور سوریه: 12.4 میلیون سوریه ای از امنیت غذایی محروم اند

فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، نسبت به احتمال از کنترل خارج شدن سریع اوضاع در سوریه علیرغم آرامش نسبی سال گذشته در این کشور هشدار داد.

میدل ایست نیوز: «گر پدرسن»، فرستاده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه، نسبت به احتمال از کنترل خارج شدن سریع اوضاع در سوریه علیرغم آرامش نسبی سال گذشته در این کشور هشدار داد.

او در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل تأکید کرد که نقاط شمال غربی سوریه شاهد تنش‌های نظامی شدیدی بوده و افزود که در این میان اسرائیل نیز گاهی بیش از یک بار در ماه مناطقی از سوریه را هدف قرار داده است و داعش نیز به حملات خود ادامه می‌دهد.

پدرسن ادامه وضعیت نابسامان اقتصادی که ناشی از یک دهه جنگ و ویرانی و سوءمدیریت و فروپاشی اقتصادی لبنان و شیوع کرونا و تحریم‌هاست را موجب نگرانی دانست و گفت که با وجود بهبود نسبی قیمت لیره دربرابر ارز خارجی، قیمت مواد غذایی در سوریه همچنان بالاست.

او گفت که 12.4 میلیون شخص در سوریه گرفتار عدم امنیت غذایی هستند و افزود که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش 4.5 میلیون نفری را نشان می‌دهد و این مایه نگرانی شدید است.

پدرسن تأکید کرد که بلا تکلیف ماندن پرونده‌های افراد بازداشت یا ناپدید شده بدان معناست که بسیاری هنوز نمی‌توانند پرونده گذشته را ببندند و به فردایی بهتر فکر کنند.

او برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه را خارج از چارچوب قطع‌نامه 2254 شورای امنیت دانست و تأکید کرد که سازمان ملل دخالتی در این انتخابات ندارد و افزود که سازمان ملل برای تلاش‌ها برای یافتن راه حل سیاسی برای نزاع سوریه ادامه می‌دهد.

نماینده سازمان ملل در امور سوریه همچنین خواستار تلاش همه اعضای شورای امنیت برای بازیابی اعتماد جهت پیشرفت در عملکرد کمیته تدوین قانون اساسی سوریه شد و تأکید کرد که دور تازه نشست این کمیته باید با دوره‌های قبلی متفاوت باشد.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا