خبر اولسرخط خبرها

ابراز امیدواری وزیر برق عراق به افزایش واردات گاز از ایران

«ماجد مهدی حنتوش» وزیر برق عراق نسبت به موافقت ایران با افزایش صادرات گاز به عراق ابراز امیدواری کرد.

میدل ایست نیوز: «ماجد مهدی حنتوش»، وزیر برق عراق نسبت به موافقت ایران با افزایش صادرات گاز به عراق ابراز امیدواری کرد.

حنتوش در مصاحبه با خبرگزاری رسمی عراق گفت که بسیار امیدوار است که در سفری که هفته آینده به ایران خواهد داشت درباره افزایش صادرات گاز به عراق توافقات لازم انجام شود.

او گفت که همه وزارتخانه‌ها به دستور نخست‌وزیر مأمور کمک به بهبود وضعیت برق شده‌اند و افزود که طی روزهای آینده شاهد بهبود وضعیت برق خواهیم بود.

حنتوش تأکید کرد که نمی‌توان مشکلی چند ساله را طی چند ماه حل کرد و افزود با صرفه‌جویی در مصرف برق بسیاری از موارد قطعی برق برطرف خواهد شد.

روز گذشته «احمد العبادی»، سخنگوی وزارت برق عراق گفت که «ماجد حنتوش»، وزیر برق عراق، در هفته آینده در رأس هیئتی از وزرا برای انجام توافقات و هماهنگی در عرصه برق به ایران سفر می‌کند.

او گفت این هیئت در تهران موضوع افزایش صادرات گاز و برق به عراق و موضوع اموال ایران که در عراق است و سازوکار پرداخت این اموال را بررسی خواهد کرد.

وی تأکید کرد که ایران در حال حاضر روزانه 20 میلیون فوت مکعب گاز به عراق صادر می‌کند در حالی که عراق برای راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خود در فصل تابستان به 70 میلیون فوت مکعب گاز نیاز دارد.

او گفت که وزیر برق همچون موضوع پرداخت 4 میلیارد دلار اموال ایران بابت خرید گاز و برق و سازوکار پرداخت آنها را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که با گرم شدن هوا بار دیگر مسئله قطعی برق در عراق به مسئله اصلی تبدیل شده و برخی نقاط عراق در روزهای گذشته شاهد تظاهرات اعتراضی بوده است.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا