سرخط خبرهاسیاسی

حمایت قطر از دعوت عربستان به سیاست خارجی مبتنی بر گفت وگو در منطقه

وزیر امور خارجه قطر از اظهارات اخیر ولیعهد عربستان در خصوص گفت وگو در منطقه از جمله با ایران حمایت کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر امور خارجه قطر ضمن حمایت از مواضع «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان در سخنرانی اخیرش، تاکید کرد قطر از دعوت ولیعهد عربستان مبنی بر سیاست خارجی مبتنی بر مبانی و اصول حسن همجواری و گفت وگو در منطقه از جمله با ایران حمایت می کند.

آل ثانی با انتشار توئیتی نوشت: پایبندی به منشور سازمان ملل و احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امورشان، اصول اساسی کشورهای متمدن و عامل حفظ امنیت و صلح در منطقه و جهان است.

وی افزود: ما از دعوت ولیعهد عربستان به سیاست خارجی مبتنی بر این مبادی و اصول و همچنین گفت وگو در منطقه از جمله با ایران حمایت می کنیم.

پیش از این «محمد بن زاید»، ولیعهد ابوظبی، از مواضع مطرح شده در مصاحبه اخیر «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان حمایت و قدردانی کرد.

ولیعهد عربستان شب گذشته در مصاحبه ای تلویزیونی به دستاوردهای حکومت عربستان در سال های اخیر در عرصه توسعه و سند چشم انداز 2030 این کشور پرداخت.

او در بخشی از سخنان خود در پاسخ به پرسشی در خصوص احتمال برقراری روابط بین ریاض و تهران، گفت، در نهایت، ایران یک کشور همسایه است، همه ما امیدواریم که رابطه خوب و متمایزی با ایران برقرار کنیم.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا