سرخط خبرهاسیاسی

چهار حزب جدید در اقلیم کردستان برای ورود به انتخابات ثبت نام کردند

کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد 4 حزب جدید در اقلیم کردستان برای ورود به انتخابات زودهنگام عراق ثبت نام کردند.

میدل ایست نیوز: کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق از ثبت نام 4 حزب جدید در اقلیم کردستان برای مشارکت در انتخابات آتی عراق خبر داد.

«حسین رقیب»، مسئول هیئت انتخابات اقلیم کردستان در کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در کنفرانسی مطبوعاتی ضمن اعلام ثبت نام این 4 حزب جدید گفت: «حزب ملی آشوری، اتحادیه میهنی بیت النهرین، شورای ملی کلدانی سریانی آشوری و حزب سوسیال دموکرات کردستان 4 حزب جدیدی هستند که برای ورود به انتخابات آتی عراق ثبت نام کردند.»

بنابر آمار کمیساریای عالی مستقل انتخابات، شمار رای دهندگان در اربیل یک میلیون و 238 هزار نفر، در سلیمانیه یک میلیون و 362 هزار نفر و در دهوک 827 هزار نفر است.

وی درباره شمار ناظران بر صندوق های رای در اقلیم کردستان نیز تاکید کرد که این مساله از سوی کمیسیاریای عالی در بغداد مشخص می شود و هنوز صحبت در این باره زود است.

عراق برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در 10 اکتبر 2021 آماده می شود.

به موجب قانون اصلاح شده انتخابات عراق، این کشور 83 حوزه انتخابیه دارد که 17 حوزه انتخابیه با 69 کرسی به بغداد اختصاص دارد. اقلیم کردستان 12 حوزه انتخابیه با 44 کرسی دارد که 4 حوزه انتخابیه با 15 کرسی به اربیل، 3 حوزه انتخابیه با 11 کرسی به دهوک و 5 حوزه انتخابیه با 18 کرسی به سلیمانیه اختصاص دارد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا