اجتماعیسرخط خبرها

احتمال پایان دادن به سال تحصیلی در عراق به دلیل افزایش آمار ابتلا به کرونا

پس از افزایش ادامه‌دار موارد ابتلا به کرونا در مدارس و نگرانی‌های مردمی از آن، مقامات عراقی در حال بررسی پیشنهادها برای پایان دادن به سال تحصیلی هستند.

میدل ایست نیوز: پس از افزایش ادامه‌دار موارد ابتلا به کرونا در مدارس و نگرانی‌های مردمی از آن، مقامات عراقی در حال بررسی پیشنهادها برای پایان دادن به سال تحصیلی هستند.

در این میان، کمیسیون آموزش پارلمان عراق پیشنهادهایی برای پایان دادن به سال تحصیلی مطرح کرده است و «عباس الزاملی»، عضو این کمیسیون اعلام کرد: کمیته عالی بهداشت و وزارت آموزش و پرورش باید آموزش حضوری را لغو و به شیوه‌های مجازی اکتفا کنند تا خطری متوجه دانش آموزان و کادر آموزشی نباشد.

الزاملی افزود: وزارت آموزش و پرورش پیشتر امتحانات میان ترم را برگزار کرد و می‌توان از آن برای پایان دادن به سال تحصیلی در اغلب پایه‌ها استفاده کرد و برای پایه‌های ششم و سوم متوسطه می‌توان امتحانی برگزار کرد.

در همین رابطه، وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده این پیشنهادها را بررسی خواهد کرد، «حیدر فاروق»، سخنگوی این وزارتخانه تصریح کرد: تعلیق آموزش حضوری، پایان دادن به سال تحصیلی، افزایش روزهای آموزش یا تداوم روند کنونی منوط به تصمیمات کمیته عالی بهداشت است و آموزش حضوری کنونی پس از تصمیم گذشته این کمیته و بعد از امتحانات میان ترم انجام شد.

مسئولان شماری از استان‌های عراق از جمله الانبار، دیالی، صلاح الدین و نجف طی روزهای اخیر از ثبت موارد بالای ابتلا به کرونا در میان دانش آموزان از زمان از سرگیری آموزش حضوری خبر داده اند.

وزارت آموزش و پرورش عراق ماه گذشته تصمیم گرفت که آموزش حضوری به مدت 2 روز در هفته انجام شود و باقی روزها آموزش به شکل مجازی دنبال شود.

وزارت بهداشت عراق و کمیته پیگیری پرونده کرونا در پارلمان در حال بررسی پیشنهاد قرنطنه عمومی و اعمال منع آمد و شد فراگیر در پی افزایش موارد ابتلا و فوتی کرونا است.

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا