اجتماعیسرخط خبرهاسیاسی

لبنان از دستگیری دو متهم قاچاق مواد مخدر به عربستان خبر داد

وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان از دستگیری دو برادر متهم در انتقال مواد مخدر به عربستان در محموله انار خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزیر کشور در دولت پیشبرد امور لبنان از دستگیری دو برادر متهم در انتقال مواد مخدر به عربستان در محموله انار خبر داد.

عربستان در 23 آوریل گذشته پس از کشف 5.3 میلیون قرص کپتاگون در یک محموله انار که از لبنان وارد شده بود، واردات میوه و سبزیجات از لبنان را ممنوع کرد.

این اقدام که با حمایت دیگر کشورهای عضو شورای همکاری مواجه شد ضربه‌ تازه‌ای بر اقتصاد بحران‌زده لبنان بود.

«محمد فهمی»، وزیر کشور لبنان، روز گذشته در بازدید از مناطق مرزی لبنان و سوریه که از اصلی‌ترین گذرگاه‌های قاچاق در لبنان است تأکید کرد که موضوع پیگیری می‌شود و برخی از دست‌اندرکاران آن ازجمله دو برادر متهم بازداشت شده‌اند.

او گفت که متهم کردن حزب الله در این پرونده هیچ مبنایی ندارد و صرفا شایعه‌پردازی است و حزب الله حق پیگیری حقوقی این اتهامات را دارد.

وزیر کشور لبنان همچنین تأکید کرد که این تحقیقات با هماهنگی عربستان انجام می شود.

در پی تصمیم عربستان برای ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان هفته گذشته جلسه سران امنیتی لبنان به ریاست «میشل عون»، رئیس جمهور لبنان،  و با حضور «حسان دیاب»، نخست‌وزیر مستعفی، و همچنین وزرای دفاع و کشور و شهرداری‌ها و دارایی و خارجه و کشاورزی و بازرگانی و صنایع و دادستان لبنان و فرماندهان دستگاه‌های امنیتی و رئیس گمرک برگزار شد.

در پایان این جلسه تأکید شد که لبنان به تقویت روابط برادرانه با عربستان سعودی اهتمام جدی دارد و هر چیزی را که خلاف امنیت اجتماعی عربستان باشد به شدت محکوم می‌کند و مطلقا نمی‌پذیرد که خاکش معبری برای جنایت شرم‌آور قاچاق مواد مخدر باشد.

در بیانیه رسمی صادرشده پس از این جلسه، از عربستان سعودی خواسته شده در تصمیم خود درباره ممنوعیت واردات میوه و سبزیجات از لبنان تجدید نظر کند و «محمد فهمی»، وزیر کشور لبنان، مسئول هماهنگی و تماس با مقامات عربستانی برای پیگیری موضوع و اقدامات لازم برای شناسایی عاملان این اقدام شده است.

همچنین دستگاه قضائی لبنان موظف به پیگیری پرونده و محاکمه عاملان قاچاق مواد مخدر به عربستان شده اند ضمن اینکه از دستگاه‌های نظامی و امنیتی خواسته شده که هیچ‌گونه کوتاهی در مورد قاچاق مواد مخدر به‌خصوص در آنچه به سمت کشورهای شورای همکاری می‌رود نشان ندهند.

حسان دیاب، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در لبنان، در این جلسه تأکید کرد که لبنان به مسئولیت‌های خود در سختگیری در برخورد با قاچاق مواد مخدر عمل می‌کند و افزود که لبنان در پی داشتن بهترین روابط با عربستان و همه کشورهای عربی است.

منبع
النهار

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا