خبر اولدسته‌بندی نشدهسیاسی

افزایش مصدومان در منطقه الشیخ جراح بیت‌المقدس به 22 تَن

هلال احمر فلسطین از افزایش آمار مصدومان درگیری با پلیس اسرائیل در منطقه الشیخ جراح واقع در بیت المقدس شرقی به 22 تن و بازداشت 11 فلسطینی دیگر خبر داد.

میدل ایست نیوز: هلال احمر فلسطین از افزایش آمار مصدومان درگیری با پلیس اسرائیل در منطقه الشیخ جراح واقع در بیت المقدس شرقی به 22 تن و بازداشت 11 فلسطینی دیگر خبر داد.

در همین رابطه، شاهدان عینی در گفتگو با خبرگزاری فلسطینی از شنیده شدن صدای تیراندازی و انفجارهایی در منطقه شرقی شهرک عقربا در جنوب نابلس خبر دادند.

اسرائیل از دو روز پیش در جست و جوی مجری عملیات زعتره، عملیات گسترده‌ای را در جنوب نابلس به ویژه شهرک عقربا آغاز کرده است.

همچنین به دلیل تداوم فشارهای شهرک‌نشینان اسرائیلی و تبانی آنها با دادگاه‌های قدس، خطر آوارگی و کوچ اجباری نزدیک به ۵۰۰ فلسطینی در قدس را که دارای ۲۸ منزل در محله شیخ جراح هستند، تهدید می‌کند.

فلسطینی‌ها به موجب توافقنامه‌ای که در سال ۱۹۶۵ میان دولت اردن و «آنروا» (آژانس امداد و کاریابی ویژه آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) بسته شد، مالک این زمین‌ها در قدس محسوب شده و منازل آنها توسط دولت اردن ساخته شد.

اما اسرائیل مدعی است زمینی که منازل فلسطینی‌ها در آن بنا شده قبلا متعلق به خانواده‌های یهودی بوده است، اسرائیل اکنون با تبانی در دادگاه‌های قدس توانسته این ادعای دروغ خود را به کرسی بنشاند و صدها فلسطینی با آوارگی اجباری روبرو هستند.

منبع
فرانس 24

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا