سرخط خبرهاسیاسی

سازمان ملل: داعش علیه زندانیان عراقی از تسلیحات بیولوژیک استفاده کرده است

بر اساس گزارش صادره از تیم تحقیقات سازمان ملل، داعش در سال‌های 2014 تا 2016 میلادی علیه زندانیان عراقی از تسلیحات بیولوژیکی استفاده کرده است.

میدل ایست نیوز: بر اساس گزارش صادره از تیم تحقیقات سازمان ملل، داعش در سال‌های 2014 تا 2016 میلادی علیه زندانیان عراقی از تسلیحات بیولوژیکی استفاده کرده است.

براساس گزارش تیم تحقیقات سازمان ملل متحد، این جرایمی که تروریست‌های داعشی علیه اقلیت ایزدی در شمال عراق مرتکب شده‌اند، مصداق جنایت جنگی و نسل‌کشی است. همچنین گفته شده است که شبه‌نظامیان داعشی در ۲۰۱۴تا ۲۰۱۶ علیه غیرنظامیان از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده‌اند.

به گزارش روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد در سپتامبر ۲۰۱۷ قطعنامه ۲۳۷۹ را به تصویب رساند تا تیم تحقیقات مستقلی برای حمایت از تلاش‌های داخلی به منظور مسوول کردن داعش در عراق بابت جرایمش در این کشور تشکیل شود.

این کمیته وابسته به سازمان ملل «یونیتاد» شواهدی از اقداماتی را جمع‌آوری، نگهداری و ذخیره کرده که مصداق جنایت جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل‌کشی به دست گروه تروریستی داعش در عراق است.

در دسامبر ۲۰۱۷، رهبری عراق پس از بیش از سه سال جنگ با داعش، پیروزی بر این گروه را اعلام کرد اما هسته‌های پنهان داعش همچنان حملات و عملیات‌هایی در سراسر این کشور انجام می‌دهند.

از طريق
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا