سرخط خبرها

انهدام تعدادی پناهگاه و مهمات متعلق به داعش در کرکوک

نیروهای امنیتی عراق در عملیاتی تعدادی از پناهگاه های داعش و مهمات متعلق به آنها را کشف و منهدم کردند.

میدل ایست نیوز: واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کرد نیروهای امنیتی تعدادی بمب و انبار اسلحه و پناهگاه متعلق به داعش در استان کرکوک کشف و سپس منهدم کردند.

در بیانیه واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق آمده است که نیروهای ارتش، پلیس فدرال و الحشد الشعبی برای دومین روز متوالی به عملیات در مناطق جنوبی کرکوک ادامه می دهند.

نیروهای امنیتی عراق در دومین روز از عملیات خود، 7 بمب، 10 پناهگاه، تونل و قایق منهدم کردند و تعدادی راکت و پرتابه، انبار مهمات و تجهیزات دیگر کشف شد.

نیروهای امنیتی عراق در وادی الشای هم 4 پناهگاه داعش را ویران کردند و تعدادی تجهیزات نظیر نارنجک و بمب کشف کردند.

گفتنی است استان کرکوک اخیرا شاهد نابسامانی امنیتی در نتیجه خلأ امنیتی ناشی از اختلاف بین بغداد و اربیل است. طی هفته های گذشته داعش بارها به نیروهای امنیتی عراق و پیشمرگه حمله و شماری از آنها را مجروح و شهید کرده است.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

عراق در دسامبر سال 2017، پس از حدود سه و نیم سال درگیری با داعش که حدود یک سوم کشور را اشغال کرده بود، آزادسازی تمام سرزمین های خود از چنگال این گروه تروریستی را اعلام کرد.

عناصر باقی مانده ای از داعش هنوز در مناطقی از بغداد، صلاح الدین، دیالی، کرکوک، نینوا، الانبار و… فعالیت دارند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا