اقتصادیخبر اول

پرده برداری نشریه فرانسوی از حجم ثروت های رئیس بانک مرکزی لبنان در اروپا

نشریه فرانسوی «لو پوئن» در گزارشی تفصیلی درباره حجم ثروت‌های «ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان که جنجال بسیاری به پا کرده، افشاگری کرد.

میدل ایست نیوز: نشریه فرانسوی «لو پوئن» در گزارشی تفصیلی درباره حجم ثروت‌های «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان که اخیرا جنجال بسیاری به پا کرده افشاگری کرد.

در گزارش این نشریه آمده که سلامه و نزدیکان وی در کل اروپا زمین هایی به ارزش 150 میلیون دلار خریداری کرده اند که نیمی از آنها در انگلستان و حدود 35 میلیون دلار آنها در فرانسه است.

این گزارش افزوده که سلامه و خانواده و نزدیکانش در فاصله میان  2007-2014 دست‌کم 35 میلیون یورو در فرانسه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در این گزارش تأکید شده که شکوائیه‌هایی علیه سلامه و نزدیکانش در انگلستان و فرانسه در حال تنظیم است.

در اواخر ماه گذشته میلادی دادستانی لبنان رسما تحقیقات با «ریاض سلامه»، رئیس بانک مرکزی لبنان، درباره اتهام اختلاس 300 میلیون دلار  را آغاز کرد.

به گزارش «رویترز» به نقل از یک مقام بلندپایه قضایی در لبنان این تحقیقات به درخواست رسمی حکومت سوئیس درباره اختلاس 300 میلیون دلاری سلامه ازطریق یک شرکت متعلق به برادرش آغاز شده است.

این مقام افزوده که همه دفتر رجا سلامه، برادر ریاض سلامه، مهر و موم شده و همه اموال و اسناد موجود در آنها ضبط شده است.

ریاض سلامه که منکر هرگونه تخلف است و همچنین بانک مرکزی لبنان حاضر به واکنش به این خبر «رویترز» نشده اند.

سوئیس اعلام کرده که شرکت رجا سلامه یک حساب بانکی در این کشور دارد که میان سال‌های 2002-2014 حواله‌هایی به حجم 326 میلیون دلار به آن واریز شده است.

دادستانی سوئیس در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که از دولت لبنان برای تحقیق درباره پول‌شویی و احتمال اختلاس توسط رئیس بانک مرکزی درخواست کمک و همکاری کرده است.

«ماری کلود نجم»، وزیر دادگستری در دولت پیشبرد امور لبنان، در ماه ژانویه گذشته رسما اعلام کرد که وزارت دادگستری از دولت سویس درخواست همکاری در تحقیقات درباره حواله مالی رئیس بانک مرکزی دریافت کرده است.

رئیس بانک مرکزی لبنان شخصیتی جنجال برانگیز است که «حسان دیاب»، نخست وزیر مستعفی لبنان، بارها او را به کارشکنی در اقدامات دولتش برای بهبود وضعیت اقتصادی لبنان متهم کرده است.

ریاض سلامه شخصا در کارهای مالی در شرکت «مریل لینچ» ثروت بسیاری اندوخته و همواره متهم به فساد مالی بوده است.

منابع سیاسی لبنانی تأکید می کنند که کشورهای اروپایی سوییس را تشویق کرده اند که تحقیقات خود را به سلامه منحصر نکند و سراغ دیگر مسئولان لبنانی که اموال فراوانی در بانک های سویس ذخیره کرده اند هم برود.

وزیر دادگستری لبنان تأکید کرد که درخواست سویس را به مدعی العموم ارجاع داده تا اقدامات لازم را انجام دهد.

اما ریاض سلامه در پاسخ به این اظهارات تأکید کرد که نه خودش نه برادرش نه دفترش هیچ گونه حواله ای انجام نداده و این اخبار دروغ است و گفت که این موضوع را به صورت قضایی پیگیری می کند.

از طريق
اسپوتنیک

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا