خبر اولسرخط خبرها

خشم تظاهرات کنندگان در کربلا به دنبال ترور اخیر یک فعال مدنی

تظاهرات کنندگان به دنبال ترور صبح امروز ایهاب الوزنی به خیابان ها آمده و ضمن شعار علیه دولت عراق، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند و خشم خود را نشان دادند.

میدل ایست نیوز: «ایهاب الوزنی»، فعال مدنی برجسته در کربلا صبح امروز در حمله ای مسلحانه در مقابل منزلش ترور شد که این امر خشم مردم در این استان و حضور گسترده نیروهای امنیتی را به دنبال داشت.

واحد اطلاع رسانی امنیتی عراق در پی این حادثه اعلام کرد که عناصر تروریستی، ایهاب الوزنی را در خیابان الحداد در کربلا ترور کردند و پلیس به محض اطلاع، اقدامات و تشکیل تیم متخصص برای تحقیقات در خصوص این جنایت را آغاز کرد.

ترور این فعال مدنی، خشم مردم در استان را به دنبال داشت و صدها تظاهرات کننده در مرکز شهر جمع شده و با شعار علیه دولت عراق که نتوانسته از تظاهرات کنندگان حفاظت و عاملان ترور فعالان را مجازات کند، اقدام به آتش زدن لاستیک کردند.

به گفته یک فعال در هیئت هماهنگی تظاهرات کربلا، ترور الوزنی بی جواب نخواهد ماند، صدها تظاهرات کننده هنوز در خیابان ها هستند و ترور این فعال مدنی نشان دهنده ناتوانی دولت در حمایت از ملت و تداوم اقدام عناصر مسلح در ترور فعالان و تظاهرات کنندگان است.

وی تاکید کرد که تظاهرات کنندگان از حقوق خود عقب نخواهند نشست و دولت باید اقداماتی عملی برای مجازات مجرمان اتخاذ کند و به وعده و وعید و تشکیل کمیته های حقیقت یاب اکتفا نکند.

کربلا شاهد تنش بی سابقه ای است به گونه ای که صدها تن از عناصر امنیتی در مناطقی از استان از جمله محل حادثه ترور، نزدیکی بیمارستان و نزدیکی ساختمان های اداری استان مستقر شدند.

صدها تظاهرات کننده از مناطق دیگر برای مشارکت در تشییع جنازه ایهاب الوزنی حضور یافتند اما نیروهای امنیتی مانع از ورود آنها به استان شدند.

در همین رابطه «عدنان الزرفی»، نماینده پارلمان عراق با محکوم کردن این حادثه تاکید کرد ترور الوزنی چیزی جز محکومیت سلطه و نظام سیاسی کشور است که تاکنون نتوانسته این میزان از مخالفان را مهار کند.

وی اشاره کرد که تداوم عملیات برنامه ریزی شده ترور بدون شناسایی مجرمان آن، پایان بدی برای این نظام خواهد داشت.

«عمر الجنابی»، از اصحاب رسانه در عراق در این باره با انتشار توئیتی گفت: الوزنی مسئول هیئت هماهنگی تظاهرات مردمی در کربلا و یکی از بارزترین فعالان تظاهرات در کربلا و کل عراق بود، عراق جنگل است، حکومت ندارد.

استاندار کربلا نیز در واکنش به ترور این فعال مدنی گفت: نیروهای امنیتی در حالت آماده باش هستند و حضور گسترده دارند تا عاملان این جنایت را تعقیب و پیگیری کنند.

گفتنی است از زمان آغاز تظاهرات مردمی در عراق از اکتبر 2019، بیش از 700 تظاهرات کننده و فعال مدنی عراقی به طرق مختلف ترور و کشته شدند.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا