خبر اولسرخط خبرها

نائب‌رئیس جریان المستقبل لبنان: ابتکار فرانسه برای حل بحران لبنان شکست خورده است

نائب‌رئیس جریان المستقبل از فشارهای بسیار فرانسه بر الحریری خبر داد و اظهار داشت ابتکار فرانسه در یافتن راهکاری برای بحران لبنان شکست خورده است.

میدل ایست نیوز: «مصطفی علوش»، نائب‌رئیس جریان المستقبل از فشارهای بسیار فرانسه بر «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه لبنان خبر داد و افزود: ابتکار فرانسه در یافتن راهکاری برای بحران لبنان شکست خورده است.

علوش در گفت‌وگو با روزنامه الأنباء الإلكترونية تصریح کرد: دلیل اصلی سفر «جان اف لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه به لبنان این بود که به مقامات این کشور پایان ابتکار فرانسه را اعلام کند.

وی با بیان اینکه بعید است به دلیل شکست ابتکار فرانسه، راهکار دیگری برای بحران لبنان پیدا شود، گفت: الحریری فشارهای زیادی را از جانب فرانسوی‌ها متحمل شد که آخرین مورد آن، پیشنهاد دیدار وی با «جبران باسیل»، رئیس جریان ملی آزاد بود که الحریری پیش از حصول دیدار این شرط را گذاشت که باسیل به صراحت از تشکیل دولت حمایت و آمادگی خود را برای دادن رای اعتماد به وی اعلام کند.

نائب‌رئیس جریان المستقبل در ادامه طرف فرانسوی را به کمک نکردن به حل بحران و اکتفا به موضع‌گیری‌های بی‌نتیجه متهم کرد و دیدارهای لودریان در کاخ صنوبر، مقر سفارت فرانسه در لبنان را مورد انتقاد قرار داد و افزود:اغلب گروه‌های سیاسی که لودریان با آنها دیدار کرد، وزن سیاسی ندارند.

معاون الحریری در جریان المستقبل اظهار داشت: مشکل الحریری این بود که اعتماد زیادی به فرانسوی‌ها داشت.

از سوی دیگر، سایت لبنان 24 نوشت: لودریان در دیدار با نمایندگان جامعه مدنی در کاخ صنوبر تاکید کرد که لبنان پیش از تشکیل دولت، هیچ کمکی دریافت نخواهد کرد همچنین لبنان روی میز توجهات هیچ کشوری قرار ندارد و جز فرانسه کسی که به این کشور اهتمام ندارد.

وزیر امور خارجه فرانسه در سفر اخیر خود به لبنان تهدید کرد که فشارها بر رهبران این کشور تشدید خواهد شد و آنها با ناکامی‌شان در برون‌رفت لبنان از شدیدترین بحرانش دست به «خودکشی دسته‌جمعی» زدند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا