اجتماعیسرخط خبرها

دولت عراق یادداشت تفاهمی با هیئت نمایندگی صلیب سرخ امضا کرد

مدیر دفتر نخست وزیری عراق و رئیس هیئت بین المللی صلیب سرخ در عراق، یادداشت تفاهمی در زمینه گسترش قوانین بین المللی بشردوستانه امضا کردند.

میدل ایست نیوز: دولت عراق و هیئت بین المللی صلیب سرخ در عراق امروز دوشنبه یادداشت تفاهمی در زمینه تقویت قانون بین المللی بشردوستانه در سطح ملی امضا کردند.

«رائد جوحی»، مدیر دفتر نخست وزیری عراق و «جان جیروم»، رئیس هیئت بین المللی صلیب سرخ در عراق یادداشت تفاهمی با هدف گسترش قوانین بین المللی بشردوستانه و قراردادن آن به عنوان بخشی از فرهنگ جوانان دانشگاهی و نیروهای امنیتی امضا کردند.

رئیس دفتر نخست وزیری عراق تاکید کرد این یادداشت تفاهم با گرایش‌های نخست وزیری عراق که بر اهمیت حاکمیت قانون تاکید دارد، مطابقت دارد و ترجمه ای از برنامه دولت مبنی بر اعمال اقتدار حکومت و گسترش قانون و پیگرد قانون شکنان است.

وی با بیان اینکه درگیری های منطقه و جهان همه را به سمت پایبندی به اصول قوانین بین المللی بشردوستانه سوق می دهد، خواستار اجرای مفاد یادداشت تفاهم با توجه به عزم عراق برای تقویت حاکمیت قانون و اولویت هماهنگی با جامعه بین المللی برای دولت و نخست وزیری عراق، شد.

طبق این یادداشت تفاهم، فعالیت هایی در جهت تقویت فرهنگ قوانین بین المللی بشردوستانه در سطح ملی و تشویق نهادهای دولتی به ویژه امنیتی و نظامی به حل و فصل بحران درگیری های مسلحانه به خصوص جنگ عراق با تروریسم و اجرای اصول قوانین بین المللی بشردوستانه صورت می گیرد.

این یادداشت تفاهم همچنین چارچوب قانونی لازم برای فعالیت های در سطح بین المللی و مشارکت عراق در آن و یا در سطح ملی را فراهم می کند.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا