خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

اصابت ده‌ها فروند موشک گردان‌های قسام به شهرک‌های اسرائیلی+فیلم و تصاویر

گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی حماس با ده‌ها فروند موشک، منطقه اسدود و عسقلان اشغالی را هدف قرار داد.

میدل ایست نیوز: گردان‌های عز الدین قسام، شاخه نظامی حماس با ده‌ها فروند موشک، منطقه اسدود و عسقلان اشغالی را هدف قرار داد.

به گفته رسانه‌های عبری‌زبان، تا کنون دو اسرائیلی در نتیجه این حملات موشکی کشته شده و چندین تن دیگر نیز به دلیل اصابت موشک به ساختمان‌ها زخمی شده‌اند.

منابع خبری عبری‌زبان تصریح کردند بیمارستان «برزلای» در عسقلان تاکنون 52 اسرائیلی را که در پی این حملات راکتی حماس زخمی شده‌اند، پذیرش کرده است.

در همین رابطه، سخنگوی گردان‌های عز الدین قسام تصریح کرد: در حمله موشکی اخیر که بزرگترین حمله طی درگیری‌های اخیر بوده است، گردان‌های قسام ظهر امروز 137 موشک ظرف 5 دقیقه به سمت اسدود و عسقلانپرتاب کرد و ما همچنان موشک‌های بسیاری در چنته داریم.

ارتش اسرائیل نیز از حمله موشکی به منزل «سامح عبدالمملوک»، فرمانده یگان موشکی جنبش جهاد اسلامی و 3 تن از فرماندهان سرایا القدس خبر داد.

درگیری فلسطینی‌ها و پلیس اسرائيل در بیت‌المقدس و کرانهٔ باختری رود اردن طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۷۰۰ زخمی در میان فلسطینی‌ها بر جای گذاشته که حدود ۵۰۰ نفر از آنها راهی بیمارستان شدند. پلیس اسرائیل نیز اعلام کرد ۱۶ مأمورش زخمی و از این میان دو تن بستری شده‌اند.

درگیری‌های اخیر با اوج‌گیری تنش میان تظاهرکنندگان فلسطینی و پلیس اسرائیل در شرق بیت‌المقدس و در نزدیکی مسجدالاقصی آغاز شد. این منطقه که اماکن مقدس یهودیان، مسیحیان و مسلمانان را در خود جای داده پس از جنگ ۱۹۶۷ به تصرف اسرائیل درآمد.

دلیل دیگر اوج‌گیری تنش‌ها در مناطق اشغالی، آن بود که شهرک‌سازان اسرائیلی ساکنان فلسطینی محله شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس را تهدید کردند تا منازل خود را تخلیه کنند.

 

منبع
عربی 21

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا