سرخط خبرها

تاکید معاون وزیر دفاع عربستان بر پایبندی کشور به حمایت از امنیت و ثبات عراق

معاون وزیر دفاع عربستان در سفر به عراق و دیدار با رئیس جمهوری این کشور بر حمایت کشورش از امنیت و ثبات عراق تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان که طی سفری رسمی امروز وارد بغداد شد، در کاخ بغداد با «برهم صالح» رئیس جمهوری عراق دیدار و گفت وگو کرد.

در ابتدای دیدار، معاون وزیر دفاع عربستان، سلام «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور را به برهم صالح ابلاغ کرد و رئیس جمهوری عراق نیز از پادشاه و ولیعهد عربستان تقدیر کرد.

دو طرف در این دیدار به بررسی روابط برادرانه مستحکم بین دو کشور برادر و راه های تقویت آن پرداختند.

رئیس جمهوری عراق بر اهمیت توسعه روابط دوجانبه و تحکیم چشم اندازهای همکاری همه جانبه و عمل به توافقات و یادداشت های تفاهم امضا شده بین دو کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی و سرمایه گذاری و تقویت آن در جهت همکاری و هماهنگی مشترک بیشتر در راستای منافع دو کشور و ملت برادر تاکید کرد.

دو طرف عمق و گسترش روابط برادرانه بین عراق و عربستان و اهتمام دو کشور به توسعه همکاری و هماهنگی دوجانبه مستحکم را تحسین کردند.

رئیس جمهوری عراق و معاون وزیر دفاع عربستان با اشاره به نقش محوری عربستان در سطح کشورهای عربی و منطقه، تاکید کردند که عراق امن، با ثبات و دارای حاکمیت و روابط مستحکم با کشورهای عربی و کشورهای اسلامی همسایه اش، اساس تحکیم امنیت و ثبات و توسعه در منطقه است.

از طرفی دیگر خالد بن سلمان نیز با تقدیر و تشکر از رئیس جمهوری عراق، بر پایبندی عربستان به حمایت از امنیت و ثبات عراق و تقویت پیوندهای همکاری بین دو کشور در زمینه های امنیتی، اقتصادی و سرمایه گذاری در راستای منافع دو ملت برادر تاکید کرد.

منبع
ریاست جمهوری عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا