خبر اولسیاسی

ستاد عملیات مشترک انتقال خانواده‌های داعشی از اردوگاه الهول به عراق را تکذیب کرد

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق ضمن تکذیب اخبار منتشر شده درباره انتقال خانواده های داعشی از اردوگاه الهول به عراق، اخبار مذکور را غیردقیق دانست.

میدل ایست نیوز: فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق اخبار منتشر شده درباره انتقال خانواده ها یا افراد وابسته به گروه تروریستی داعش از اردوگاه الهول سوریه به عراق را تکذیب کرد.

«تحسین الخفاجی»، سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در این رابطه گفت که اردوگاه الهول با توجه به حضور خانواده های داعش و عناصری از این گروه تروریستی در آن، مورد توجه همه طرف های ذیربط است.

وی اشاره کرد که تماس هایی با طرف های ذیربط به خصوص سازمان های بین المللی و از طریق سازمان ملل در خصوص این اردوگاه صورت گرفته است.

الخفاجی با تاکید بر اینکه اخبار منتشر شده در شبکه های ارتباط جمعی درباره این موضوع دقیق نیست، گفت که دولت عراق برای جلوگیری از ورود تروریست ها از اردوگاه الهول به عراق به همکاری با طرف های ذیربط ادامه می دهد.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک با اشاره به نابسامانی های امنیتی اخیر تاکید کرد که این مسائل نشان دهنده ضعف نیروهای امنیتی عراق نیست بلکه برخی از هسته های خفته تلاش می کنند از طریق پناهگاه های خود اقدام به حمله کنند و مناطق مذکور را به درگیری و اختلافات بکشانند.

الخفاجی تصریح کرد که تلاش بسیار نیروهای امنیتی و همکاری شهروندان نقش بسزایی در از بین بردن آنها و خارج شدن از پناهگاه هایشان داشت.

وی منطقه الطارمیه و شمال بغداد را که مناطق زراعی گسترده ای دارد از مناطق مناسب برای گروه تروریستی داعش دانست که تلاش می کند در آن پناه بگیرد یا از آنجا به نیروهای امنیتی حمله کند.

سخنگوی فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق با اشاره به تلاش اطلاعاتی زیاد و همکاری از سوی شهروندان در این مناطق که در ثبات این مناطق نقش داشته، توضیح داد که تعرض امنیتی در یک مکان نشان دهنده این نیست که آن مناطق بی ثبات هستند یا ضعف و همدستی با تشکیلات تروریستی در آن مناطق وجود دارد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا