سرخط خبرهاسیاسی

تاکید برهم صالح بر موضع حامیانه عراق از قضیه فلسطین

رئیس جمهوری عراق در گفت وگویی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن محکوم کردن سرکوب فلسطینیان بر موضع حامیانه عراق از قضیه فلسطین تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز چهارشنبه در تماسی تلفنی با «محمود عباس»، آخرین اوضاع در قدس و اراضی فلسطینی از جمله تعرضات غیرانسانی اسرائیل به ملت فلسطین را بررسی کرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن محکوم کردن سرکوب ملت فلسطین و ایجاد رعب و وحشت میان نمازگزاران بی سلاح در حرم شریف قدس توسط نیروهای اسرائیلی، بر لزوم توقف اقدامات تحریک آمیز و حمله به غیرنظامیان که در تعارض با حقوق بشر و قوانین بین المللی است، تاکید کرد.

وی همچنین با تاکید بر موضع ثابت ملت و دولت عراق نسبت به قضیه فلسطین و ایستادگی در کنار ملت برادر فلسطین در تحقق آرمان هایش مبنی بر تشکیل کشور مستقل و تحقق کامل حقوق مشروعش، به لزوم اقدام مشترک و موثر برای پایان دادن به این رنج و محنت و حمایت از حقوق ملت فلسطین و جلوگیری از تعرض به آنها اشاره کرد.

از طرفی دیگر محمود عباس نیز برهم صالح را در جریان آخرین تحولات در قدس و تعرضات به فلسطینیان قرار داد و از مواضع عراق در قبال حقوق ملت فلسطین و قضیه عادلانه اش، تقدیر کرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا