خبر اولسیاسی

در ساعات گذشته در اراضی فلسطینی چه گذشت/ شلیک 230 راکت به نقاط گوناگون اسرائیل

در پی شلیک بی‌سابقه 230 راکت از فلسطین به نقاط گوناگون اسرائیل 5 اسرائیلی کشته و 35 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

میدل ایست نیوز: در پی شلیک بی سابقه 230 راکت از فلسطین به نقاط گوناگون اسرائیل 5 اسرائیلی کشته و 35 فلسطینی در نوار غزه به شهادت رسیدند.

نیروی هوایی اسرائیل از بامداد امروز 10 حمله به ساختمان های حکومتی در خان یونس انجام داد و همچنین ساختمان های دستگاه امنیت داخلی و اداره گذرنامه را هدف حملات انبوه قرار داد.

از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه در غزه گفت که در حملات اسرائیل همه ساختمان های تابع پلیس فلسطین منهدم شده است.

پیش از آن موشک های اسرائیلی یک خانه را در جنوب شهر غزه هدف قرار دادند.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که  دو نیروی حماس را « در حین شلیک راکت به سمت اسرائیل» هدف قرار داده و افزود که سه عنصر دستگاه اطلاعات تابع حماس از جمله رئیس دستگاه اطلاعات نظامی و فرمانده بخش مبارزه با تجسس را نیز به شهادت رسانده است.

اسرائیل در شهر اللد حالت فوق العاده اعلام کرد و نیروهای بیشتری را به اطراف غزه اعزام کرده است.

اطراف غزه شاهد حضور گسترده نیروهای پیاده نظام و تانک های اسرائیلی است و قایق های جنگی اسرائیل نیز از منطقه ساحلی غزه را هدف بمباران خود قرار می دهند.

در نیمه شب گذشته همچنین نیروهای مقاومت اسلامی در غزه تل آویو و اطراف آن و عسقلان را هدف حملات گسترده موشکی خود قرار دادند. کتائب عزالدین القسام ــ شاخه نظامی حماس ــ همچنین خبر داد که جنوب عسقلان را هدف 20 راکت از نوع Q20 قرار داده است.

سرایا القدس ــ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی ــ نیز خبر داد که 100 راکت به سمت تل آویو و عسقلان و بئر السبع و سدیروت شلیک کرده است.

«زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی نیز تأکید کرد که جنگ با اسرائیل و مقاومت ادامه خواهد داشت.

در حملات نیروهای مقاومت تاکنون 5 اسرائیلی کشته شده اند که  دو نفر از آنها در عسقلان و یک نفر در شهر «ریشون لتسیون» و دو نفر دیگر در شهر اللد بوده اند. در این حملات همچنین 26 نفر زخمی شده اند که رسانه های اسرائیلی وضعیت شماری از آنها را وخیم اعلام کرده اند.

همچنین یک مقام اسرائیلی به «رویترز» گفت که خط لوله نفت که مالک آن حکومت اسرائیل است در حملات راکتی آسیب دیده است.

کانال 12 اسرائیل نیز فیلمی آتش سوزی گسترده در یک مخزن بزرگ سوخت در نزدیکی عسقلان منتشر کرد.

شب گذشته نیز کتائب عزالدین القسام از شلیک 130 راکت به تل آویو و اطراف خبر داد.  این حجم از حملات راکتی علیه پایتخت اسرائیل تاکنون سابقه نداشته است.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا