سرخط خبرهاسیاسی

ظریف در دیدار با اسد: برای نظارت بر انتخابات سوریه آماده‌ایم/ امروز کنسولگری ایران در حلب را افتتاح می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است، با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز:«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران که به دمشق سفر کرده است، با «بشار اسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف در دیدار با اسد با بیان اینکه آماده نظارت بر انتخابات سوریه هستیم، اظهار داشت: انتخابات ریاست جمهوری آتی سوریه بسیار مهم است و ما امیدواریم که مردم سوریه با مشارکت در آن درباره آینده خود تصمیم بگیرند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران اظهار داشت: امروز کنسولگری ایران در شهر حلب را افتتاح خواهیم کرد و امیدواریم که این اقدام به تقویت مناسبات اقتصادی، تجاری و فرهنگی میان دو کشور بینجامد.

پیش از این، سایت وزارت امور خارجه ایران در بیانیه‌ای اعلام کرده بود ظریف صبح امروز به منظور دیدار و تبادل نظر در خصوص موضوعات دو جانبه و منطقه ای و همچنین بررسی آخرین تحولات فلسطین اشغالی و تجاوزات اسرائیلی به مقدسات مسلمانان، در راس هیئتی به سوریه سفر کرد.

در ادامه این بیانیه آمده بود که وزیر امور خارجه ایران در این سفر علاوه بر دیدار و تبادل نظر با مقامات بلند پایه دولت سوریه با رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم سوریه نیز دیدار و آخرین وضعیت تحولات صحنه فلسطین اشغالی را مورد گفت‌وگو قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا