خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

رونمایی حماس از موشک های جدید در حمله به فرودگاه رامون اسرائیل

گردان‌های عزالدین القسام از شلیک موشک عیاش 250 با برد 250 کیلومتر به سمت فرودگاه رامون در جنوب فلسطین خبر دادند.

میدل ایست نیوز: گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، از شلیک موشک عیاش 250 با برد 250 کیلومتر به سمت فرودگاه رامون در جنوب فلسطین و در نزدیکی مرز اردن خبر دادند.

ابوعبیده سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام گفت که به دستور فرمانده ستاد عملیات در حال حاضر به این فرودگاه که در 220 کیلومتری غزه قرار دارد از این موشک که قدرت تخریب آن بالاست شلیک شده است.

او گفت که این اولین بار است که از این موشک استفاده می‌شود و این‌گونه به دشمن اعلام می‌کنیم که فرودگاه‌ها و همه نقاط از شمال تا جنوب فلسطین در تیررس موشک‌های ماست.

وی از شرکت‌های هوایی جهانی خواست که پروازهایشان به اسرائیل را لغو کنند.

گردان‌های عز‌الدین القسام همچنین از حمله موشکی به تل‌آویو و بئر السبع و نتیفوت و پایگاه تل نوف و پایگاه نیواتیم خبر داد.

همزمان منابع اسرائیلی از شلیک هم‌زمان صد راکت از سمت غزه خبر دادند و تأکید کردند که گنبد آهنین 10 تا از این راکت‌ها را در آسمان تل‌آویو ردیابی و منهدم کرده است.

در این حمله تاکنون دست‌کم 2 اسرائیلی زخمی شده‌اند. همچنین آژیرهای خطر در تل آویو و چند شهر دیگر به صدا درآمده اند.

نشریه هاآرتص نیز خبر داد که در پی این حمله فرودگاه رامون از کار افتاده است. گفته شده که این راکت تا نزدیکی ایلات در شمال اسرائیل رسیده است.

براساس برآوردهای کارشناسان ارتش اسرائیل تاکنون 1369 راکت از غزه به سمت اسرائیل شلیک شده که این شامل این مجموعه جدید نمی شود.

هم‌زمان با این تحولات شرکت‌های هواپیمایی روسیه و اتریش و انگلستان نیز همه پروازهای خود به تل آویو را به تعلیق درآوردند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا