خبر اولسیاسی

تحرکات هیات امنیتی مصر برای حصول توافق آتش‌بس میان گروه‌های فلسطینی و اسرائیل

منابع مصری اعلام کردند فرصت هیات امنیتی این کشور در تل‌آویو تا شامگاه امروز جمعه تمدید شد تا برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان طرف فلسطینی و اسرائیلی تلاش شود.

میدل ایست نیوز: منابع مصری اعلام کردند فرصت هیات امنیتی این کشور در تل‌آویو تا شامگاه امروز جمعه تمدید شد تا برای دستیابی به توافق آتش‌بس میان طرف فلسطینی و اسرائیلی تلاش شود.

منابع مذکور در گفت‌وگو با العربی الجدید تصریح کردند: مقامات اسرائیلی با پیشنهاد مصر برای آتش‌بس تدریجی مخالفت کرده‌اند و این شرط را گذاشته‌اند که اسرائیل چندین حمله هوایی به نوار غزه انجام دهد و گروه‌های مقاومت هیچ واکنشی بدان نشان ندهند تا در پی آن، آتش‌بس اعلام شود اما گروه‌های مقاومت فلسطینی‌ این موضوع را رد کردند.

در همین رابطه، گروه‌های مقاومت تاکید کردند که به هیچ عنوان «توافق همراه با شکست‌» را نخواهند پذیرفت و آمادگی لازم برای تداوم نبرد با اسرائیل را دارند.

منابع مصری ادامه دادند: دولت مصر از طریق هیات امنیتی خود به اسرائیل گفته کشورهای عربی، دیگر فقط به تداوم میانجیگری و تشویق فلسطینی‌ها به آتش‌بس اقدام نخواهند کرد بلکه در صورت اقدام اسرائیل در اعلام نهایی شکست میانجیگری به اقدامات حمایتی از فلسطین خواهند پرداخت.

منابع یاد شده تصریح کردند: به دلیل خشم افکار عمومی در کشورهای عربی، نگرانی‌هایی وجود دارد و گزارش‌های نهادهای امنیتی نسبت به تداوم اوضاع در نوار غزه و اراضی اشغالی در سایه افزایش همدردی با گروه‌های مقاومت و در راس آن، جنبش حماس هشدار دادند.

این منابع افزودند: هیات مصری به طرف اسرائیلی گفته است که به محض پایان سه‌ روز بسته بودن گذرگاه رفح در فردا، قاهره آمادگی خود را برای ارسال همه کمک‌های کشورهای عربی به نوار غزه از گذرگاه رفح و نیز پذیرش مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های مصری اعلام خواهد کرد.

منابع مصری پیش‌بینی کردند در سایه افزایش تنش‌ها در درون اسرائیل و نگرانی دولت نتانیاهو از بروز انتفاضه جدید تا بامداد فردا توافق آتش‌بس حاصل شود.

این منابع اظهار داشتند: «عباس کامل»، رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر شخصا با سه تن از فرماندهان گروه‌های فلسطینی صحبت کرده تا آنها را برای توافق آتش‌بس اقناع کند.

حماس روز گذشته از تماس تلفنی مقامات مصری و فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه با اسماعیل هنیه و گفت‌وگو بر سر تحولات فلسطین خبر داد.

همچنین بخوانید:

سخنگوی ارتش اسرائیل: با 150 جنگنده به 160 هدف در نوار غزه حمله کردیم/موشک‌باران جدید شهرهای اسرائیلی توسط نیروهای فلسطینی

 

از طريق
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا