خبر اولسرخط خبرها

درخواست 10 تشکل سیاسی مصری برای قطع کامل روابط با اسرائیل

در این بیانیه مشترک تأکید شده که انتفاضه ملت فلسطین به آزادگان جهان نشان داد که مبارزه با رذیلانه ترین پدیده استعماری در تاریخ جهان عرب همچنان زنده و پویاست.

میدل ایست نیوز: 10 حزب مصری و شماری از چهره های سیاسی و اجتماعی این کشور با امضای بیانیه ای مشترک خواستار «الغای همه توافق نامه های صلح و عادی سازی روابط با اسرائیل و ارائه حمایت های لازم از ایستادگی ملت فلسطین و شکستن محاصره غزه و گشودن کامل و دائمی گذرگاه های مرزی با غزه» شدند و آن را مطالبه ای مردمی خواندند.

در بیانیه مشترک این گروه ها تأکید شده که انتفاضه قهرمانانه ملت فلسطین به آزادگان جهان نشان داد که مقاومت و مبارزه دربرابر رذیلانه ترین پدیده استعماری در تاریخ جهان عرب همچنان زنده و پویاست.

این بیانیه افزوده که در حالی که دست و پازدن های مفتضحانه در مسیر عادی سازی روابط با دشمن ادامه داشت، نیروهای مقاومت با انتفاضه خود مشروعیت همه این توافق ها را زائل کردند.

امضاکنندگان این بیانیه تأکید کرده اند که فلسطینیان داخل و خارج مناطق اشغالی بار دیگر یکپارچگی خود در مبارزه با اشغالگری را نشان دادند و بی پشتوانه بودن هماهنگی هایی برخی کشورها با اسرائیل را رسوا کردند و در مصر نیز ملت مصری مدافع سرسخت مسئله نخست جهان عرب است به خصوص که اسرائیل مدافع تهدیدها علیه مصر در موضوع رود نیل است.

حزب الکرامه، ائتلاف مردمی سوسیالیستی، ائتلاف عربی دموکراتیک ناصری، حزب سوسیالیستی مصر، حزب دموکرات، حزب الوفاق، حزب الدستور، حزب کمونیست مصر، حزب سوسیالیستی کار، جنبش مصری مقاومت در برابر صهیونیستم، جنبش تغییر، جنبش ملی زنان مصر و چهره هایی همچون حمدین صباحی، عمرو حلمی وزیر بهداشت سابق مصر، چند روزنامه نگار و نویسنده و نماینده سابق مجلس نیز این بیانیه را امضا کرده اند.

همزمان مصر تحرکات دیپلماتیک گسترده ای را برای توقف تنش ها در اسرائیل آغاز کرده و همچنین بیمارستان های خود را به روی آسیب دیدگان حملات اسرائیل در غزه گشوده است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا