خبر اولسرخط خبرها

ابوالغیط: اسرائیل بی شرمانه با اهداف انتخاباتی به خشونت ها دامن می زند

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که حملات اسرائیل به نوار غزه تا حد زیادی «موجب آشکار شدن چهره واقعی اشغالگران در افکار عمومی جهان» شد.

میدل ایست نیوز: احمد ابوالغیط، دبیر کل اتحادیه عرب، تأکید کرد که حملات اسرائیل به نوار غزه تا حد زیادی «موجب آشکار شدن چهره واقعی اشغالگران در افکار عمومی جهان» شد.

او روز گذشته طی اظهاراتی تأکید کرد که جامعه جهانی هر روز بیش از پیش متوجه نقش شهرک نشینان افراطی که از حمایت حاکمیت اسرائیل برخوردارند در برهم زدن آرامش در بیت المقدس و کشاندن اوضاع منطقه به این وضعیت خطرناک کنونی می شود.

وی خواستار توقف فوری حملات به نوار غزه شد و گفت که نوار غزه شاهد حملات ددمنشانه و نمایش قدرتی زشت ازجانب اسرائیل است.

ابوالغیط تأکید کرد که اقدامات اسرائیل بیشتر به مسائل داخلی و انتخاباتی مربوط می شود و افزود که اسرائیل با ملتهب کردن فضای سیاسی منطقه و ریختن عامدانه خون شهروندان فلسطینی با اهداف انتخاباتی دست به قماری بزرگ زده است.

دبیر کل اتحادیه عرب این عملکرد مقامات اسرائیلی را «شرم آور و غیر مسئولانه» خواند.

همزمان یک مقام بلندپایه در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که تحرکات دیپلماتیک کشورهای عربی برای واداشتن کشورهای جهان به موضع گیری درقبال سیاست های غیر قانونی اسرائیل و افزایش حمایت از فلسطینیان در بیت المقدس افزایش یافته است.

این مقام افزود که این تحرکات گسترده دیپلماتیک موجب انزوای امریکا که در پی ایجاد چتری حمایتی برای اسرائیل در برابر انتقادات است شده.

قرار است امروز شورای امنیت سازمان ملل سومین جلسه فوق العاده خود برای بررسی تحولات سرزمین های فلسطینی را بررسی کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا