سرخط خبرهاسیاسی

تلاش دولت عراق برای تجهیز ارتش به سامانه‌های جدید پدافند هوایی

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تلاش دولت برای تجهیز ارتش به سامانه پدافند هوایی جدید خبر داد.

میدل ایست نیوز: کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از تلاش دولت برای تجهیز ارتش به سامانه پدافند هوایی جدید خبر داد.

«زیاد الجنابی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با الفرات تصریح کرد: وزارت دفاع قراردادهای نظامی با شرکت‌های روسی و چینی برای تقویت سامانه پدافند هوایی عراق دارد.

وی گفت: ما از کاملا از این موضوع حمایت می‌کنیم و از نزدیک پرونده تجهیز نیروهای امنیتی به سلاح‌های جدید را پیگیری می‎کنیم.

پیش از این، «نایف الشمری»، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان گفته بود در بودجه 2021، اعتباراتی برای تجهیز نیروهای مسلح به تسلیحات جدید همگام با پیشرفت ارتش‌های جهان در نظر گرفته شده همچنین کمیسیون دفاع نشست‌ها و دیدارهایی با وزیر دفاع و فرمانده پدافند هوایی در این خصوص برگزار کرده است.

الشمری ادامه داد: دولت طی چند ماه آتی قراردادهایی با شرکت‌های مهم برای تزوید عراق به سامانه‌های جدید پدافند هوایی امضا خواهد کرد.

وی گفت: عقد قرارداد در این خصوص، انحصارا جزء صلاحیت‌های وزارت دفاع است و ما از طریق کمیسیون دفاع همه قراردادهایی که امضا خواهد شد را زیر نظر خواهیم گرفت.

روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال پیشتر به نقل از منابع پارلمانی عراق گزارش داده بود که بغداد در حال بررسی خرید سامانه پدافندی اس 400 است اما وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده است در صورتی که عراق این سامانه را از روسیه خریداری کند، واشنگتن تحریم‌هایی علیه بغداد اعمال خواهد کرد.

منبع
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا