سرخط خبرهاسیاسی

درخواست وزیر امور خارجه فلسطین برای تشکیل جبهه بین‌المللی بابت بازخواست اسرائیل

وزیر امور خارجه فلسطین خواستار تشکیل جبهه بین‌المللی برای بازخواست اسرائیل به خاطر جنایت‌هایش در حق مردم فلسطین شد.

میدل ایست نیوز: «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین خواستار تشکیل جبهه بین‌المللی برای بازخواست اسرائیل به خاطر جنایت‌هایش در حق مردم فلسطین شد.

المالکی در نشست اضطراری وزرای امور خارجه سازمان همکاری اسلامی درخصوص تحولات اخیر فلسطین گفت: ما به حمایت شما در همه زمینه‌های سیاسی، دیپلماتیک، حقوقی و اقتصادی برای تشکیل جبهه بین‌المللی به منظور مقابله قدرتمندانه با جنایت‌ها و تجاوزات اسرائیل چشم دوخته‌ایم.

الریاض افزود: این ابتکار شامل تحرکات در شورای امنیت، مجمع عمومی، شورای حقوق بشر وابسته به سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی می‌شود تا اسرائیل را مسئول جنایت‌های اخیر معرفی کرده و آن را بازخواست کنند و با ممنوعیت تولیداتش، تحریم‌های اقتصادی و سیاسی بر اسرائیل اعمال کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه اسرائیل را مسئول تنش‌های اخیر دانست و تاکید کرد: اقدامات اسرائیل در بیت‌المقدس منجر به برافروخته شدن خیزش مردمی فلسطین شد.

وی با تاکید بر لزوم مقابله با فریبکاری اسرائیل، اظهار داشت: عادی‌سازی روزافزون تغییری در نگرش مردم در قبال اسرائیل ایجاد نخواهد کرد.

الریاض در پایان گفت: اسرائیل نظام آپارتاید و تفکیک نژادی علیه مردم فلسطین را در پیش گرفته است و هرگونه عادی سازی روابط با این دولت نژادپرست و استعمارگر بدون تحقق صلح و پایان دادن به اشغالگری اسرائیل بر اراضی عربی و فلسطینی به معنای حمایت و مشارکت در جنایت‌های آن است.

بر اساس آخرین آمار، در پی حملات وحشیانه اسرائیل به نوار غزه، تاکنون 181 تن از جمله 52 کودک و 31 زن به شهادت رسیده و 1225 تن زخمی شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا