سرخط خبرها

برگزاری تجمع حمایت از فلسطین در دوحه

تجمع حمایت از فلسطین با حضور رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، دبیرکل علمای مسلمان جهان و سفیر ترکیه در قطر برگزار شد.

میدل ایست نیوز: تجمع حمایت از فلسطین با حضور «خالد مشعل»، رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از فلسطین، «علی محی الدین القره‌داغی»، دبیرکل علمای مسلمان جهان و «محمد مصطفی گوک‌سو»، سفیر ترکیه در دوحه برگزار شد.

این تجمع به دعوت اتحادیه علمای مسلمان جهان و در حمایت از آرمان فلسطین و مسجد الاقصی برگزار شد.

قره‌داغی طی سخنانی در این تجمع گفت: اسرائیل و شهرک نشینان یهودی سعی داشتند با حمله به مسجد الاقصی به این مکان مقدس بی احترامی کنند اما مسلمانان حاضر در حرم شریف به مبارزه پرداختند و از مسجد الاقصی دفاع کردند.

وی با بیان اینکه تجمع در حمایت از مسجد الاقصی و فلسطینی‌ها صورت گرفته است، افزود: اتفاقات اخیر در غزه، قدس و سایر نقاط فلسطین جنایات جنگی هستند. اشغالگران، زنان و کودکان را می‌کشند و سعی دارند اهالی منطقه شیخ جراح را از آن بیرون کنند. تمامی این اقدامات به معنی تروریسم دولتی و جنایت جنگی است.

مشعل نیز در این تجمع گفت: از مردم قطر به خاطر همبستگی با ملت فلسطین و تجدید بیعت با قدس و مسجد الاقصی و گردان‌های قسام و فرمانده آن محمد ضیف تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون یک نبرد قهرمانانه و شرافتمندانه در کل سرزمین فلسطین از شمال تا جنوب در جریان است گفت که کانون و محور اصلی نبرد با پروژه صهیونیسم در سرزمین فلسطین، قدس بوده و خواهد بود‌‌.

رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار داشت: دشمن صهیونیستی در قدس و محله شیخ جراح دست به فساد و جنایت زد و گمان می‌کرد می‌تواند طرح‌های خود را پیش ببرد و مسجد الاقصی را تخریب و ساکنان محله شیخ جراح را بیرون براند یا طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی را عملی کند.

مشعل تصریح کرد: بارها به اشغالگران هشدار دادیم، نه فقط با حرف و حدیث، بلکه از طریق انتفاضه‌های پی در پی و با مقاومت و مبارزه مبارک. به دشمن گفتیم با آتش بازی نکند، چرا که مسجد الاقصی باور، دین و عقیده ما و علت اصلی خیزش و انتفاضه ملت فلسطین است.

وی ادامه داد: به دشمن هشدار دادیم که دستان کثیف خود را از قدس و مسجد الاقصی و محله شیخ جراح بردارد، من به نتانیاهو اخطار دادم که با آتش بازی نکند.

سفیر ترکیه در قطر نیز در گفتگو با آناتولی گفت که برای حمایت از مردم فلسطین و قدس در تجمع شرکت کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا