سرخط خبرها

تاکید برهم صالح بر ایستادگی عراق در کنار ملت فلسطین

رئیس جمهوری عراق در دیدار با سفیر فلسطین بر موضع ثابت عراق نسبت به قضیه فلسطین و ایستادگی عراق در کنار مردم فلسطین تا دستیابی کامل به حقوق مشروع خود تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با «احمد عقل»، سفیر فلسطین در بغداد، بر موضع ثابت عراق نسبت به قضیه فلسطین و لزوم همکاری موثر برای پایان دادن به تجاوزات اسرائیل به ملت فلسطین تاکید کرد.

به گزارش دفتر ریاست جمهوری عراق، در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری عراق برگزار شد، دو طرف درباره تحولات اخیر در قدس و اراضی فلسطینی و نوار غزه که منجر به شهادت شماری شهروندان غیرنظامی شد و با آزار و اذیت فلسطینیان در قدس همراه بود و همچنین لزوم توقف اقدامات این چنینی که در تعارض با حقوق بشر و قانون بین المللی است، گفت وگو کردند.

برهم صالح همچنین بر موضع ثابت عراق در قبال محوریت قضیه فلسطین و حمایت از آن در محافل بین المللی و ایستادگی در کنار ملت برادر فلسطین برای تحقق آرمان هایش و دستیابی کامل به حقوق مشروع خود تاکید کرد.

اهمیت همبستگی و هماهنگی و همکاری موثر در همه سطوح چه در سطح کشورهای عربی، اسلامی و بین المللی برای پایان این رنج و حفظ حقوق ملت فلسطین و جلوگیری از تجاوزات به آنها از دیگر مسائل مورد تاکید رئیس جمهوری عراق بود.

از طرفی دیگر سفیر فلسطین در بغداد هم ضمن تشکر و تقدیر از رئیس جمهوری عراق، موضع رسمی، سیاسی و ملی عراق در قبال تحولات اخیر در فلسطین و حمایت از حقوق ملت فلسطین و قضیه عادلانه اش و پایبندی عراق به لزوم دستیابی کامل فلسطینیان به حقوق مشروع خود و توقف تجاوزات به آنها را تحسین کرد.

منبع
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا