خبر اولسیاسی

اعتراف اسرائیل به پنج تلاش بی‌نتیجه برای ترور فرمانده گردان‌های القسام/ «محمد الضیف» کیست؟

سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل تأکید کرد که ارتش در این چند روز دو بار برای ترور محمد الضیف اقدام کرده اما هر دو بار شکست خورده است.

میدل ایست نیوز: ارتش اسرائیل گزارش های منتشرشده در رسانه های اسرائیلی درباره ناکامی دو عملیات برای ترور «محمد الضیف»، فرمانده گردان های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس را تأیید کرد.

«هیدی زیلبرمن»، سخنگوی رسمی ارتش اسرائیل، در اظهاراتی مطبوعاتی تأکید کرد که ارتش در این چند روز دو بار برای ترور الضیف اقدام کرده اما هر دو بار شکست خورده است.

او گفت که ارتش از چند زاویه و با سلاح های مختلف کوشیده که پناهگاه مخفیانه و زیر زمینی «محمد الضیف» را بمباران کند اما به نتیجه ای نرسیده است.

سخنگوی ارتش اسرائیل افزود که جدا از این دو بار، ارتش اسرائیل در سال های گذشته 5 تلاش دیگر برای ترور الضیف انجام داده که بی نتیجه بوده است.

زیلبرمن همچنین تأکید کرد که ارتش اسرائیل کوشید که 7 مقام بلندپایه دیگر حماس، ازجمله «محمد السنوار»، را ترور کند که همه آنها جان سالم به در بردند.

محمد الضیف کیست؟

محمد الضیف زاده 1965 در اردوگاه خان یونس در نوار غزه است.

او در سال 1989 در حمله گسترده اسرائیل علیه حماس دستگیر شد و 16 ماه بدون محاکمه به اتهام فعالیت در شاخه نظامی حماس (که آن زمان «مجاهدان فلسطینی» نام داشت) در زندان به سر برد.

وقتی از زندان آزاد شد گردان های عزالدین القسام شکل گرفته بود و الضیف فورا به آن پیوست و از فرماندهان تشکیلات آن شد.

اسرائیل از 1992 در پی دستگیری محمد الضیف است و دستگاه های اطلاعاتی اسرائیلی تلاش های بسیاری برای دستگیری او انجام داده اند که تاکنون بی نتیجه بوده است.

اسرائیل در سال های 2001، 2002، 2003، 2006 و 2014 برنامه هایی برای ترور الضیف اجرا کرد که همه آنها بی نتیجه بوده است.

ازجمله در حمله به غزه در سال 2014 به خانه وی نیز حمله کرد اما او جان سالم به در برد هرچند همسر و پسر نوزاد و دختر 3 ساله اش جان باختند.

منبع
القدس العربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا