خبر اولسرخط خبرها

دولت امریکا با فروش تسلیحات به اسرائیل موافقت کرد

دو منبع به CNN اعلام کردند که دولت امریکا اوایل ماه مه فروش اسلحه به اسرائیل به ارزش 735 میلیون دلار را به کنگره اطلاع داده است.

میدل ایست نیوز: دو منبع به شبکه خبری «CNN» گفتند که دولت «جو بایدن»، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با امکان فروش 735 میلیون دلار تجهیزات نظامی به اسرائیل موافقت كرد.

این معامله که شامل موشکهای هدایت شونده دقیق است، قبل از حوادث اخیر بین اسرائیل و فلسطینی ها توسط دولت ایالات متحده تصویب شد و در حال حاضر توسط کنگره در حال بررسی است.

موضوع فروش این تجهیزات نظامی پیش‌تر از سوی روزنامه واشنگتن‌ پست رسانه‌ای شده بود و سه منبع آگاه در واشنگتن نیز اعلام کردند که کنگره در ماه آوریل بطور غیر رسمی و در نهایت در 5 مه بطور رسمی، به عنوان بخشی از روند رایج در موضوع توافق نامه‌های فروش عمده اسلحه به کشورهای دیگر، در جریان این توافق تجاری قرار گرفته است.

بر اساس قوانین ایالات متحده، کنگره پس از این اعلام رسمی مدت 15 روز فرصت دارد تا در صورت نیاز با چنین توافقی مخالفت کند؛ اما با توجه تداوم خشونت‌ها میان اسرائیل و فلسطینی‌ها و تداوم حملات حماس به خاک اسرائیل، انتظار نمی‌رود چنین مخالفتی اعلام شود؛ اما دموکرات ها از اصرار بایدن نسبت به اینکه اسرائیل حق دارد از خود در برابر حملات موشکی حماس دفاع کند، نگرانند.

ایالات متحده در جریان نبرد یک هفته اخیر میان نیروهای اسرائیل و فلسطینیان، بارها حمایت قوی خود را از اسرائیل و حق این کشور برای دفاع از خود را اعلام کرده است.

گفتنی است که اسرائیل بزرگترین دریافت کننده حمایت خارجی ایالات متحده از زمان جنگ جهانی دوم است، و این معامله بخشی از کل کمک های نظامی ایالات متحده است، زیرا واشنگتن متعهد شد که طی یک توافق نامه کمک نظامی بین دو کشور در سال 2016 به ارزش 38 میلیارد دلار به اسرائیل ارائه دهد.

منبع
cnn عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا