سرخط خبرهاسیاسی

اردوغان: مقابله ما با نتانیاهو ادامه خواهد یافت

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که مبارزه کشورش با نخست‌وزیر اسرائیل همچنان ادامه خواهد یافت.

میدل ایست نیوز: «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد: بنیامین نتانیاهو هیچ وقت دوست ما نبوده و نخواهد بود و به مبارزه با نتانیاهو همچنان ادامه خواهیم داد.

اردوغان در گفت‌وگو با جوانان در کتابخانه «ملت» در آنکارا گفت: من تاکنون با نتانیاهو دیدار نکرده‌ام. من فقط با شیمون پرز (نخست‌وزیر سابق اسرائیل) در داووس دیدار کردم. جوابی که در داووس به او دادم، به همه جهان معلوم است. چون اینها (مقامات اسرائیل) کودکان، زنان، بزرگسالان را به قتل و شهادت می‌رسانند، در داووس و مجمع عمومی سازمان ملل به ایشان گفتم که شما این هستید.

وی تصریح کرد: من طی 40 سال گذشته زندگی سیاسی خود را به‌ویژه با مقابله با اینها گذراندم. در مجمع عمومی سازمان ملل بر روی نقشه نشان دادم که این دولت تروریستی اسرائیل از سال 1947 تاکنون سرزمین‌های فلسطین را چگونه اشغال کرده است.

رئیس‌جمهور ترکیه درباره فعالیت‌های ترکیه در دریایی مدیترانه نیز گفت: در حال حاضر 5 فروند کشتی حفاری و اکتشافی داریم و به هیچ کس محتاج نیستیم. از این کشتی‌ها مژده‌های خوبی دریافت می‌کنیم و انشالله به‌زودی به همراه این مژده‌ها، خبر کشف ذخایر نفتی و گازی (در مدیترانه شرقی) دریافت خواهید کرد.

اردوغان ادامه داد: انشالله در 20 جولای به قبرس سفر کرده و از قبرس شمالی پیام‌های لازم را به همه جهان خواهم داد. این پیام‌ها نه تنها به جزیره، بلکه به کل جهان مربوط می‌شود.

همچنین بخوانید

موانع پیش روی بهبود روابط بین ترکیه و اسرائیل

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا