خبر اولسرخط خبرها

برهم صالح خواستار برخورد با عاملان ترور فعالان سیاسی شد

رئیس جمهور عراق گفت به ترور فعالان مدنی و ایجاد وحشت در میان تظاهرات کنندگان فعالان و روزنامه‌نگاران هرگز بخشودنی نیست.

میدل ایست نیوز: برهم صالح رئیس جمهور عراق تاکید کرد که مطالبه اصلاحات و پشت سر گذاشتن اشتباهات و پایان دادن به سوء مدیریت مسئله این است که جای هیچ چون و چرایی ندارد.

بر اساس بیانیه رسمی دفتر رئیس جمهور عراق در دیدار با رائد رائد فهمی، دبیر کل حزب کمونیست عراق تاکید کرد که کشور در شرایط بسیار حساسی به سر می برد و پشت سر گذاشتن این شرایط همکاری و همبستگی همه طرف ها را لازم می سازد.

او گفت که مطالبه اصلاحات و پایان دادن به سوء مدیریت و مرحله اشتباهات موضوع این نیست که جای چون و چرا داشته باشد و تاکید کرد که همه باید برای تثبیت حکومت مقتدر و حفاظت از ثبات به دست آمده در کشور همکاری کنند.

او تظاهرات مردمی در عراق را یک کنش آگاهانه اجتماعی و با اطلاع از چالش های پیش روی کشور و نتیجه اشتباهاتی دانست که به هیچ وجه نمی توان آنها را نادیده گرفت.

رئیس جمهور عراق گفت به ترور فعالان مدنی و ایجاد وحشت در میان تظاهرات کنندگان فعالان و روزنامه‌نگاران هرگز بخشودنی نیست و عامل آن چنین اقداماتی باید حتماً مجازات شوند.

انتخابات پیش رو را انتخاباتی سرنوشت ساسان که آغازگر مرحله تازه ای در کشور خواهد بود و گفت که این انتخابات نتیجه اجماع ملی بوده و باید برای بازیابی اعتماد ملت روند انتخابات به عنوان مسیر درست برطرف کردن اشتباهات تحقق امنیت انتخاباتی و تضمین شفافیت آن با همه توان تلاش کرد.

هفته گذشته با ترور یک فعال مدنی در کربلا حزب کمونیست عراق مشارکت خود در انتخابات را به تعلیق درآورد درآورد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا