خبر اولسیاسی

حزب الله لبنان: شکست اسرائیل زمینه ساز آزادی کامل سرزمین های فلسطینی خواهد بود

حزب‌ الله لبنان در پیامی پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ با اسرائیل را به نیروهای مقاومت و ملت فلسطین تبریک گفت.

میدل ایست نیوز: حزب‌ الله لبنان در پیامی پیروزی گروه‌های مقاومت فلسطین در جنگ با اسرائیل را به نیروهای مقاومت و ملت فلسطین تبریک گفت.

در این پیام آمده  که مقاومت در این مرحله که مرحله قهرمانی تقابل بود، معادله‌های پیشین دشمن را که با آهن، آتش و قتل‌عام سعی بر تثیبت آن داشت، در هم شکست و قواعد جدیدی ایجاد کرد که برای پیروزی بزرگ آینده زمینه‌سازی خواهد کرد.

این بیانیه افزوده که پیروزی امروز، بازتابی راهبردی، سیاسی و فرهنگی پراهمیت بر آینده نبردهای منطقه خواهد داشت و  ملت فلسطین و قدرت‌های زنده آن‌ها، تمام کشورهای محور مقاومت و مردم آنها، و همچنین گروه‌های سیاسی و مردمی همراه ملت فلسطین در سراسر جهان ثابت کردند که اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است.

حزب‌الله لبنان در ادامه افزوده که این حوادث نشان داد که اسرائیل چنان نقطه ضعف‌هایی دارد که طرح آزادسازی کامل «از بحر تا نهر» را در آینده نزدیک قابل دست‌یابی خواهد بود.

این بیانیه افزوده که این جنگ توهمات صلح ادعایی، راه‌حل سیاسی، معامله قرن و نیز عادی‌سازی روابط با اسرائیل را نقش بر آب و ثابت کرد که مقاومت در مسیر پیروزی، آزادی و کرامت در برابر دشمن دست برتر را دارد».

بامداد امروز پس از اعلام پذیرش آتش‌بس پیشنهادی مصر ازجانب اسرائیل، قاهره به نیروهای مقاومت ابلاغ کرد که آتش‌بس هم‌زمان و متقابل در سرزمین‌های فلسطینی از ساعت 2 بامداد روز جمعه اجرا می‌شود.

پایگاه امریکایی «اکسیوس» به نقل از یک مقام اسرائیلی اعلام کرد که این آتش‌بس به معنای توقف حملات ازسوی دوطرف و بدون هیچ پیش‌شرطی است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس، در سخنانی ضمن اعلام پذیرش آتش‌بس تأکید کرد که نیروهای مقاومت توانستند «دشمن و ارتش شکننده آن» را به ذلت بکشند.

او گفت که نیروهای مقاومت با شرافت و اراده و اقتدار کامل جنگ را پیش بردند و جنایات دشمن موجب تضعیف جبهه مقاومت نشد و آنان آماده حملات راکتی به سرتاسر نقاط فلسطین بودند.

ابوعبیده افزود که به وساطت کشورهای عربی پاسخ مثبت داده و از ساعت 2 بامداد جمعه حملات راکتی متوقف خواهد شد و تأکید کرد که اشغالگران دربرابر آزمونی سخت هستند.

«زیاد النخالة»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی، نیز تأکید کرد که اگر دشمن به این تعهد پایبند بماند نیروهای مقاومت هم پایبند خواهند ماند و افزود که این طرح به پیشنهاد مصر بوده و با آن موافقت شده است.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا