سرخط خبرها

عراق: جامعه جهانی به لحاظ اخلاقی و حقوق مسئول پایان دادن به نسل کشی فلسطینیان است

نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد بر محکومیت اقدامات اسرائیل علیه فرزندان ملت فلسطین تأکید کرد.

میدل ایست نیوز: نماینده دائم عراق در سازمان ملل متحد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل برای بررسی تحولات سرزمین‌های فلسطینی بر محکومیت اقدامات اسرائیل علیه فرزندان ملت فلسطین تأکید کرد.

براساس بیانیه رسمی وزارت امور خارجه عراق، محمدحسین بحرالعلوم در این نشست تأکید کرد که اقدامات اسرائیل نقض آشکار حقوق بشر و مقررات بین‌المللی و مانعی در روند صلح در منطقه است.

او نقض حریم مسجد الاقصی و محروم کردن نمازگزاران از حق خود در ادای شعایر دینی و حمله به شهروندان بی پناه و در پی آن حملات وحشیانه در بیت‌المقدس و شیخ جراح و نوار غزه و تخریب زیرساخت‌ها و مجتمع‌های مسکونی که موجب آوارگی شهروندان شده را تنشی خطرناک ازجانب اسرائیل و بازتاب سیاست‌های توسعه‌طلبانه‌ای دانست که هیچ برنامه‌ای برای راه‌حل مسالمت‌آمیز و ثبات در منطقه ندارد.

او همچنین بر موضع ثابت و اصولی عراق و حمایت بدون هرگونه محدودیتش از مسئله عادلانه فلسطین که فرزندان آن نسل‌هاست که در راه آن قربانی و خسارت‌های مالی سنگین می‌دهند تا بر حق ثابت خود در برپایی کشور مستقل با پایتختی قدس شریف پافشاری کنند تأکید کرد.

نماینده عراق همچنین تصمیمات غیر قانونی و نامشروع اشغالگران اسرائیلی درباره بیت‌المقدس را محکوم و بر مخالفت کامل عراق با هرگونه تغییر در حقوق تاریخی ملت فلسطین تأکید کرد.

او از جامعه بین‌المللی خواست که در مخالفت با سیاست‌های اسرائیل و برنامه شهرک‌سازی که مبتنی بر پاک‌سازی نژادی و تغییرات جمعیت‌شناختی و نقض حرمت اماکن مقدس است تلاش کند و به نسل کشی فلسطینیان پایان دهد.

بحرالعلوم افزود که پاسخگو ساختن اسرائیل دربرابر این جنایات و پیش گرفتن اقدامات لازم برای حمایت از جان و مال شهروندان گرفتار اشغالگری و خروج اسرائیل از همه زمین‌های اشغالی ازجمله قدس شریف و آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی و توقف سیاست شهرک‌سازی مسئولیتی حقوق و اخلاقی جامعه بین‌المللی است.

 

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا