سرخط خبرهاسیاسی

الحلبوسی: عراق از دیپلماسی پارلمانی برای حمایت از مساله فلسطین استفاده می‌کند

رئیس پارلمان عراق با «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

میدل ایست نیوز: «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تحولات مساله فلسطین، مناسبات دوجانبه و تجاوزات و حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین گفت و گو کردند.

الحلبوسی در این دیدار بر موضع ثابت و همیشگی عراق در قبال مساله فلسطین از جمله تضمین برپایی کشور مستقل فلسطین به پایتختی بیت المقدس و تلاش عراق برای بکارگیری امکانات دیپلماتیک پارلمانی برای حمایت از فلسطین و پایان دادن به تجاوزات اسرائیل در حق مردم فلسطین و بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده در نتیجه بمباران و حملات ارتش اسرائیل تاکید کرد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه فلسطین ضمن تقدیر و تشکر از موضع رسمی و مردمی عراق در قبال تحولات بیت المقدس و حمایت از مردم فلسطین در محافل عربی، اسلامی و بین المللی، درود و سلام «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان را به رئیس پارلمان عراق انتقال داد و الحلبوسی نیز خواستار ابلاغ درود و احترام خود به ابومازمن و دیگر رهبران فلسطینی شد.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین پیش از این با رئیس جمهوری، نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق دیدار و گفت و گو کرده بود.

از طريق
الفرات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا