سرخط خبرهاسیاسی

الکاظمی در دیدارِ هیات فلسطینی: هیچگاه از موضع خود در حمایت از فلسطین دست بر نمی‌داریم

نخست‌وزیر عراق با وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه دیدار و بر موضع حمایتی عراق در این باره تاکید کرد.

میدل ایست نیوز: «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق با «ریاض المالکی»، وزیر امور خارجه فلسطین و هیات همراه دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار درباره مناسبات دوجانبه و پیامدهای حملات اسرائیل علیه مردم فلسطین که منجر به شهادت و زخمی شدن شهروندان فلسطینی و نابودی زیرساخت‌ها و تاسیسات غیرنظامی شده است، گفت‌وگو کردند.

الکاظمی اظهار داشت: عراق هیچگاه از مساله فلسطین و موضع ثابت و اصولی خود در این باره دست برنخواهد داشت، فلسطین در عمق وجدان مردم عراق جای دارد و ما همواره از مساله فلسطین از طریق ارتباطات منطقه‌ای و بین المللی خود حمایت و پشتیبانی خواهیم کرد.

نخست‌وزیر عراق در ادامه بر اهمیت گفت‌وگو و یکپارچگی مواضع فلسطین و حمایت عراق از این رویکرد تاکید کرد و به المالکی گفت که سلام و درود وی را به رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر رهبران آن برساند.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه فلسطین ضمن انتقال درود ابومازن به الکاظمی، از موضع برادرانه عراق در حمایت از مردم فلسطین در مقابل تجاوزات اسرائیل تشکر کرد.

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان اظهار داشت: ما قدرت روزافزون عراق و نقش منطقه‌ای و بین‌المللی این کشور را به سود موضع فلسطین می‌دانیم.

ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین که امروز در سفری رسمی وارد بغداد شده است، پیشتر با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه عراق هم دیدار و گفت و گو کرده است.

از طريق
بغداد الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا