سرخط خبرها

برهم صالح خبر داد: خسارت هزار میلیارد دلاری عراق به خاطر فساد

رئیس جمهوری عراق با بیان اینکه عراق از سال 2003، هزار میلیارد دلار بخاطر فساد خسارت دیده است، خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی مبارزه با فساد شد.

میدل ایست نیوز: «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق امروز یکشنبه تاکید کرد عراق از سال 2003 هزار میلیارد دلار به علت فساد خسارت دیده است.

وی در سخنرانی امروز در خصوص پرونده های فساد اداری و مالی در عراق گفت: لایحه قانون استرداد درآمدهای ناشی از فساد، شامل اقدامات عملی پیشگیرانه و بازدارنده می شود و این لایحه گام های را برای بازپس گیری اموال ناشی از فساد در نظر گرفته است.

رئیس جمهوری عراق افزود: قانون استرداد درآمدهای ناشی از فساد شامل حمایت از نهادهای مالی و نظارتی و فعالسازی ابزارهای آنها نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه فساد اراده ملت در پیشرفت و سازندگی را به تعطیلی کشانده و موجب تظاهرات جوانان برای مطالبه گری وطنی خالی از فساد شده، تصریح کرد که عراق به علت فساد از سال 2003، هزار میلیارد دلار خسارت دیده است علاوه بر 150 میلیارد دلاری که از طریق قراردادهای فساد به خارج از کشور برده شده است.

رئیس جمهوری عراق با تاکید بر اینکه امکان برخورد با فساد به صورت محلی وجود ندارد گفت که لایحه قانون استرداد درآمدهای ناشی از فساد به دنبال آن است از طریق توافقنامه با کشورها و همکاری با طرف های بین المللی اموال ناشی از فساد را بازگرداند.

برهم صالح خواستار تشکیل ائتلاف بین المللی برای مبارزه با فساد شد و بیان کرد که فساد، اقتصاد سیاسی خشونت است.

رئیس جمهوری عراق تاکید کرد که همه نهادها باید موضعی جدی و قاطعانه برای مقابله با آفت فساد اتخاذ کنند چرا که خطر فساد کمتر از تروریسم نیست.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا