سرخط خبرهاسیاسی

«فیصل المقداد»: انتخابات سوریه هزاران بار بهتر از انتخابات امریکاست

وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد انتخابات این کشور «هزاران بار بهتر» از انتخابات امریکاست.

میدل ایست نیوز: «فیصل المقداد»، وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد انتخابات این کشور «هزاران بار بهتر» از انتخابات امریکاست.

المقداد در گفت‌وگویی با روزنامه‌نگاران در پی تحویل نتایج انتخابات در خارج از سوریه به وزارت دادگستری گفت: فرایند انتخابات در سفارتخانه‌های سوریه در فضایی آزاد و دموکراتیک برگزار شد و اتباع سوریه در کمال دقت و آزادی رای خود را به صندوق‌ها انداختند.

وی گفت: انتخابات در داخل سوریه هم با مشارکت گسترده مردم برگزار خواهد شد؛ انتخاباتی که بیانگر آراء مردم سوریه و برخلاف همه تبلیغات منفی رسانه‌های مغرض و سیاستمدارانی خواهد بود که تلاش دارند این انتخابات را خدشه‌دار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه گفت: من تاکید می‌کنم که انتخابات سوریه حتی تا مرحله کنونی هزاران بار از انتخابات کمدی‌وار امریکا بهتر است.

المقداد ادامه داد: مردم سوریه بار دیگر ثابت خواهند کرد که به وطن خود، بازسازی آن و مبارزه با فساد پایبند و متعهد هستند و در کنار میهن و ارتش سوریه تا زمان تحقق پیروزی نهایی ایستاده اند.

وی درباره دلایل مهاجرت مردم سوریه صحبت کرد و علت آن را تروریسم و سپس تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور دانست و گفت: با این وجود، مردم سوریه از استرالیا گرفته تا شیلی حضوری پرشور در انتخابات داشتند تا تاکید کنند در کنار وطن خود ایستاده‌اند و تمایل دارند حق خود در انتخاب رئیس جمهوری را ایفا کنند.

المقداد در ادامه به شکل ویژه به لبنان اشاره کرد و گفت: مردم سوریه از مناطق مختلف لبنان به سمت سفارتخانه این کشور در بیروت حرکت کردند تا در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات ریاست جمهوری سوریه در 20 مه برای سوری های مقیم خارج برگزار شد و قرار است این انتخابات در 26 مه در داخل این کشور برگزار شود.

همچنین بخوانید:

رقبای «بشار اسد» در انتخابات ریاست جمهوری سوریه چه کسانی هستند؟

 

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا