خبر اولسرخط خبرها

مکنزی: عاملان حملات پهپادی معتقدند این حملات امریکایی‌ها را وادار به ترک عراق می کند

فرمانده نیروهای امریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفت که اولویت اصلی این نیروها ایجاد بهترین راه برای رویارویی با حملات پهپادی است.

میدل ایست نیوز: یک ماه بعد از حمله با یک پهپاد انتحاری به پایگاهی نظامی در عراق، ژنرال «فرانک مکنزی»، فرمانده نیروهای امریکایی در خاورمیانه (سنتکام) گفت که اولویت اصلی این نیروها ایجاد بهترین راه برای رویارویی با حملات پهپادی است.

او روز پنجشنبه به عراق سفر کرده بود اما به علل امنیتی اخبار مربوط به سفر وی پس از خروجش از منطقه منتشر شد.

مکنزی تأکید کرد که در آینده شاهد افزایش حملات پهپادی علیه نیروهای امریکایی از جمله توسط گروه های مسلح عراقی خواهیم بود و افزود که امریکا هنوز از یافتن راه درست رویارویی با اینگونه حملات عقب است.

وی گفت که این پهپادها ارزان و غیر حرفه ای هستند و ردیابی و منهدم کردن آنها پیش از اصابت به هدف دشوار است.

او تأکید کرد که امریکا باید راه های بیشتری برای رویارویی با این مشکل پیدا کند زیرا دشمنان امریکا به صورت روزافزون از این ابزار استفاده خواهند کرد.

مکنزی تولید پارازیت برای برهم زدن ارتباط پهپاد و هدایتگر، تقویت رادارها برای شناسایی پهپادها، تولید پارازیت برای از کار انداختن پهپاد و راه هایی مشابه را گزینه های مطرح برای مبارزه با پدیده پهپادهای جنگی دانست.

او گفت که همه گزینه ها در حال بررسی است و ارتش با جدیت کار خود را پیش می برد «اما در مرحله ای که باید باشیم نیستیم».

مکنزی افزود: «این مهاجمان فکر می کنند که می توانند با حملات کوچک و حساب شده، مانع از واکنش شوند و در عین حال به اندازه ای تنش ایجاد می کند که در نهایت ما را به ترک عراق وادارد، به نظرم وضعیت خطرناکی است».

وی گفت که ائتلاف امریکا همچنان کارهای زیادی برای کمک به عراق در جنگ با داعش دارد و افزود که نیروهای امنیتی عراق عملکرد خوبی در مبارزه با داعش داشته اند.

ماه گذشته نیز ژنرال مکنزی در همایشی امنیتی در امریکا گفت که برای اولین بار بعد از جنگ کره، امریکا تفوق نظامی هوایی خود را از دست داده است و افزود که امروز پهپادهای ایرانی خطری جدی برای نیروهای امریکایی و متحدان آنها در منطقه است.

منبع
الحره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا