سرخط خبرهاسیاسی

ایران: غنی سازی 60 درصدی اورانیوم همچنان ادامه دارد

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت که غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد اورانیوم همچنان ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: «علی اکبر صالحی»،رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد اورانیوم همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم 20 درصد ایران بالای 90 کیلوگرم است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، صالحی درباره تمدید مهلت ضبط دوربین‌های مستقر آژانس و در گفت وگو با رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات 4+1 در وین در جریان است و تصمیم جمهوری اسلامی ایران بر این قرار شد که تا یک ماه دیگر برنامه‌ها ضبط شود و این مصوبه، حوالی ظهر در تماسی تلفنی به گروسی ابلاغ شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اظهار کرد: هیچ بیانیه مشترکی در این باره نداریم و این تصمیم نظام را ابلاغ کردیم و امیدواریم در این فرصت داده شده مذاکرات به نتیجه مورد نظر برسد.

صالحی خاطر نشان کرد: غنی سازی 60 درصد، 20 درصد و 5 درصد همچنان ادامه دارد و میزان انباشت ذخایر اورانیوم 20 درصد ما بالای 90 کیلوگرم است که بر اساس قانون مصوب مجلس باید در یک سال به 120 کیلوگرم می‌رسید و الان بعد از حدود 4 ماه به 90 کیلوگرم رسیده است.

وی تاکید کرد: میزان اورانیوم 60 درصد ایران بالای 2.5 کیلوگرم رسیده است و اورانیوم 5 درصد ما هم بالای 5 تُن است و فعالیت‌های هسته‌ای ما همچنان ادامه دارد.

پیش از این دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران اعلام کرد: با توجه به در جریان بودن مذاکرات فنی پیرامون حل و فصل موضوعات پادمانی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی حفظ داده های دوربین های نظارتی به مدت یک ماه از تاریخ سوم خردادماه 1400 ادامه می‌یابد.

منبع
ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا