خبر اولسرخط خبرهاسیاسی

برنامه اسرائیل برای بازداشت های گسترده در میان فلسطینیان

پلیس اسرائیل برنامه ای برای بازداشت صدها تن از فلسطینیان ساکن مرزهای 1948 به علت مشارکت در تظاهرات تنظیم کرده است.

میدل ایست نیوز: شبکه رسمی اسرائیل اعلام کرد که پلیس اسرائیل برنامه ای برای بازداشت صدها تن از فلسطینیان ساکن مرزهای 1948 به علت مشارکت در تظاهرات تنظیم کرده است.

این شبکه به نقل از منابعی در پلیس و وزارت امنیت داخلی اسرائیل خبر داد که یگان هایی از نیروهای ذخیره در مرزبانی اسرائیل برای اجرای بازداشت ها در سراسر اسرائیل فراخوانده شده اند.

این منابع گفته اند که این بازداشت ها به طور خاص شهرک ها و روستاهای نقب و الجلیل را هدف قرار می دهد به خصوص که وضعیت تظاهرات در این مناطق برای مقامات امنیتی اسرائیل بسیار پرمخاطره شده است.

براساس این گزارش، تحرکات و تظاهرات در این مناطق که همواره آرام بوده و حتی در تظاهرات گسترده سال 2000 که همه مناطق شهرهای فلسطینیان در آن مشارکت داشتند نیز همراهی نکردند و این موضوع برای دستگاه های امنیتی اسرائیل غافلگیرکننده بوده است.

این در حالی است که نیروهای امنیتی اسرائیل همچنان نقش صدها گروه افراط گرای اسرائیلی که به حملات دسته جمعی علیه اعراب و فلسطینیان دست زدند را نادیده می گیرد.

این با وجود آن است که کوبی شفتای، بازرس کل پلیس اسرائیل، «ایتمار بن غفیر»، رهبر جنبش «کاهانی» را مسئول مستقیم تنش ها در بیت المقدس و اتفاقات پس از آن دانست.

جنبش کاهانی از گروه های افراط گرای متحد حزب لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو» است.

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا